Annons

Lättförståelig o tydlig digital kompaktkamera sökes!

Produkter
(logga in för att koppla)
Personligen hållelr jag nog med Michael i det stora hela. Jag har aldrig öht tänkt på mjukvaran när jag kollat efter kamera. Jag brukar alltid hoppa över just biten om mjukvara i tester osv.

Däremot så kan det vara mer jobb med att få en annan mjukvara att "funka ihop med kameran", och är man inte så haj på det så är det dessutom lättare att få support om man använder den medföljande programvaran och om man nu använder den så är det ju inte nån nackdel om den är bra.

Jag tycker dock inte att det är något argument som ska väga så särskilt tungt.
 
Det kan vara praktiskt med en kameramodell som automatiskt dyker upp som en extra hårddisk i Windows.

Jag vill också påpeka att Olympus har en genialiskt bra namngivning av bildfilerna: idag 24 mars heter de t.ex. P324xxxx där xxxx är löpnummer 0001-9999 (okt/nov/dec får heta A/B/C).

Visst, inget av det här gör kameran eller bilderna bättre, men det underlättar i alla fall handhavandet.
 
hailstorm skrev:
Känner att jag måste svara på detta:
Anledningen till att jag gav råd om denna programvara är att jag:
1: HAR kört den.
2: HAR använt den.
3: Tycker att den är bra.
Det är möjligt att du faktiskt är representativ för en medelålders kompaktkameraanvändare men jag gissar att DIN erfarenhet, DIN användning, DIN datormognad och DIN inställning till piratkopiering rimligtvis skiljer sig en del från de flesta som är påtänkta användare av föreslagen utrustning i denna tråd.
JAG har inte föreslagit att man ska tanka ner filer. Jag har endast sagt att det är upp till var och en. Anledningen till att jag svarade på detta var för att någon ansåg att mjukvaran som följer med kameran ska väga lika tungt som själva kameran... konstigt? JA!... imo är det riktigt konstigt.
Att tanka ner alternativa program är själva förutsättningen för din inställning att medföljande programvaror har liten betydelse. När du sedan anklagar andra för att vara korkade därför att de råkar ha andra prioriteringar än du själv säger det en hel del om dina egna brister.
 
P.R. skrev:
Det är möjligt att du faktiskt är representativ för en medelålders kompaktkameraanvändare men jag gissar att DIN erfarenhet, DIN användning, DIN datormognad och DIN inställning till piratkopiering rimligtvis skiljer sig en del från de flesta som är påtänkta användare av föreslagen utrustning i denna tråd.
Att tanka ner alternativa program är själva förutsättningen för din inställning att medföljande programvaror har liten betydelse. När du sedan anklagar andra för att vara korkade därför att de råkar ha andra prioriteringar än du själv säger det en hel del om dina egna brister.

Jag sa för det första inte att personen i fråga var korkad utan att det var korkat... läs om, läs rätt.

Sen så var nog mitt ordval lite halvt knasigt kanske. Global ursäkt utfärdad.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.