Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lägsta priset på en 10d?

Produkter
(logga in för att koppla)
nja, vad betyder då "all prices includes VAT" som står på deras site?

och tullen tar ju bara momspriser då man ej betalat den, vilket verkar vara fallet ovan?

VAT = tyskarnas 16% moms.

Man kan beställa så man slipper deras moms, också, om man vill. Då blir det ännu billigare.

ok. men isf måste väl momsen betalas i tullen till sverige?

en av fördelarna m tyska handlare är väl just deras låga moms?...

EdwardH skrev:
VAT = tyskarnas 16% moms.

Man kan beställa så man slipper deras moms, också, om man vill. Då blir det ännu billigare.

Företaget skickar varorna utan moms om du anger ditt moms-registreringsnummer när du har företag ... är du en privatperson har du ingen möjlighet till det.

Hur är det med garantier och bruksanvisngar?
Är det världsgaranti så det går att lämna in den var som helst?
Finns det svenskbruksanvisning med?
Eller bara tysk?
Är det någon som beställt därifrån tidigare?
Frakten?

Angående momsfrågan:

Edward H: Moms skall betalas även inom EU. Om du köper från Tyskland måste du betala antingen svensk eller tysk moms. Men det valet är ju ganska lätt.

Om man köper från USA måste man betalar man normalt (tror att den är 7 % i NY där B & H håller hus) samt svensk moms och tull.

Förresten skall man kolla så att NY momsen ingår i B & H priser. Står det inget skall man utgå från att den inte är med. Amerikanska butiker anger normalt inte priser inklusive moms.

F

EdwardH skrev:
Varför ska alla ha svenska manualer?

Kan folk inte engelska längre?
Engelsk går bra för min del... men det var inte vad jag frågade efter!
;)
Bara tyska blir knepigare då det var några år sen man läste tyska!

Men momsen skall alltså betalas utöver de ca 14000:- som det handlar om här?
Eller menar ni att det priset är inklusive tysk moms och därför behöver man inte betala svenskmoms i tullen?

Hur är det med garantier och bruksanvisngar?
Är det världsgaranti så det går att lämna in den var som helst?

canon har ingen världsgaranti. den är uppdelad på usa och europa (och asien?). därför är tyskland ett bra alternativ

/martin

Det låter ju lysande!
Sista frågtecknen...
Är det någon som beställt nått ifrån nån tyskfirma tidigare?
Samt är det eng bruksanvisning med?

Ring och fråga enkelt, och snabbt...
Tyskland skickar normalt med tyska inte alltid....
Så är det en garanti som kan vara svår att nyttja, samtidigt kan man inte lösa någon försäkring..

som sagt min tyska är inte den bästa...längre.
Varför fungerar inte en "drulleförsäkring" genom hemförsäkringen då?

Avskrivning och hög självrisk 1500:- eller mer samt att drulleförsäkringen kostar 300-500kr:-/år
Solids kameraförsäkring är det billigaste allternativet tror jag, men alla handlare är inte anslutna till dem....

jag har beställd och fått 1st blixt 550EX 3500:- 1st 70-200 IS 2.8 15500:- inkl tyska manualer... jag är helnöjd!!!
kommer även att köpa ny utrustning där i fortsättning om priserna är som de är idag...

de som behöver en svensk bruksanvisning kan köpa den hos svenska Canon Aktiebolag i Stockholm...

fotohälsningar Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar