Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lägsta priset på en 10d?
- Trådstartare EdwardH
- Start datum
copywriter
Aktiv medlem
1500 dollars på B&H är väl fortfarande rätt OK.
EdwardH
Aktiv medlem
Niclas skrev:
ok. men isf måste väl momsen betalas i tullen till sverige?
Nej.
Tyskland.
Sverige.
EU.
petervis
Aktiv medlem
EdwardH skrev:
VAT = tyskarnas 16% moms.
Man kan beställa så man slipper deras moms, också, om man vill. Då blir det ännu billigare.
Företaget skickar varorna utan moms om du anger ditt moms-registreringsnummer när du har företag ... är du en privatperson har du ingen möjlighet till det.
Fredrikpersson
Aktiv medlem
Angående momsfrågan:
Edward H: Moms skall betalas även inom EU. Om du köper från Tyskland måste du betala antingen svensk eller tysk moms. Men det valet är ju ganska lätt.
Om man köper från USA måste man betalar man normalt (tror att den är 7 % i NY där B & H håller hus) samt svensk moms och tull.
Förresten skall man kolla så att NY momsen ingår i B & H priser. Står det inget skall man utgå från att den inte är med. Amerikanska butiker anger normalt inte priser inklusive moms.
F
Edward H: Moms skall betalas även inom EU. Om du köper från Tyskland måste du betala antingen svensk eller tysk moms. Men det valet är ju ganska lätt.
Om man köper från USA måste man betalar man normalt (tror att den är 7 % i NY där B & H håller hus) samt svensk moms och tull.
Förresten skall man kolla så att NY momsen ingår i B & H priser. Står det inget skall man utgå från att den inte är med. Amerikanska butiker anger normalt inte priser inklusive moms.
F
hgz
Medlem
Engelsk går bra för min del... men det var inte vad jag frågade efter!EdwardH skrev:
Varför ska alla ha svenska manualer?
Kan folk inte engelska längre?
Bara tyska blir knepigare då det var några år sen man läste tyska!
Men momsen skall alltså betalas utöver de ca 14000:- som det handlar om här?
Eller menar ni att det priset är inklusive tysk moms och därför behöver man inte betala svenskmoms i tullen?
EdwardH
Aktiv medlem
hgz skrev:
Eller menar ni att det priset är inklusive tysk moms och därför behöver man inte betala svenskmoms i tullen?
Korrekt.
EU.
petervis
Aktiv medlem
jag har beställd och fått 1st blixt 550EX 3500:- 1st 70-200 IS 2.8 15500:- inkl tyska manualer... jag är helnöjd!!!
kommer även att köpa ny utrustning där i fortsättning om priserna är som de är idag...
de som behöver en svensk bruksanvisning kan köpa den hos svenska Canon Aktiebolag i Stockholm...
fotohälsningar Peter
kommer även att köpa ny utrustning där i fortsättning om priserna är som de är idag...
de som behöver en svensk bruksanvisning kan köpa den hos svenska Canon Aktiebolag i Stockholm...
fotohälsningar Peter