Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lägga in risgryn i bröllopsbild?

Produkter
(logga in för att koppla)
Bara en liten tanke.
Något som du verkligen bör tänka på är att den bild du visar just nu i tråden är verkligen ingen riskornsbild. Om du har en bild där paret rör sig i någon rikning vore det väldigt mycket bättre.

Ska bli intressant att se resultatet.

En fråga bara, när jag provade "ris penseln" så tyckte jag det var svårt att måla så det spred sig, vart ungefär som en graffiti pensel, väldigt tätt. Hur målar man på bästa sätt?

Mvh Maria

HenrikMorck skrev:
Bara en liten tanke.
Något som du verkligen bör tänka på är att den bild du visar just nu i tråden är verkligen ingen riskornsbild. Om du har en bild där paret rör sig i någon rikning vore det väldigt mycket bättre.

Ska bli intressant att se resultatet.

När riskastningen skedde (stod bakom brudparet) så stod de stilla på trappan. Så om jag hade fångat riskastningen så hade bilden sett ut ungefär som den jag har på min sida (ej i denna tråd). Jag har kollat på olika bröllopsbilder med riskorn och sett bl a att om man har kort slutartid så blir kornen som prickar. Liksom min bild.

Cassiopeja83 skrev:
En fråga bara, när jag provade "ris penseln" så tyckte jag det var svårt att måla så det spred sig, vart ungefär som en graffiti pensel, väldigt tätt. Hur målar man på bästa sätt?

Mvh Maria

Jag gjorde penseln efter beskrivningen och fick till det. Gå igenom beskrivningen igen och kolla om du har missat ngt.

Finns det verkligen något brudpar som vill ha en fejkad bild av sitt bröllop ?

Vad är nästa steg, fixa till en Dior klänning till bruden, kanske lite extra diamanter mm ?

kent.

Zoso skrev:
Finns det verkligen något brudpar som vill ha en fejkad bild av sitt bröllop ?

Vad är nästa steg, fixa till en Dior klänning till bruden, kanske lite extra diamanter mm ?

kent.

Falska risgryn är en bra grund för en livslång vänskap.

Här kommer en annan risig bild. Jag tycker det ger mer trovärdighet om riset kommer från två olika håll (glöm då inte att göra motion blur i olika lager).
Tur för mig att jag inte missade riset och därav kunde ägna mig åt viktigare saker så som att ta bort mormor istället...

Bilagor

• wedding_1 048.jpg
    wedding_1 048.jpg
    81.3 KB · Visningar: 144
... vilket blev så här... (jo hon var med i den här också ursprungligen ;)

Bilagor

• wedding_1 049slut.jpg
    wedding_1 049slut.jpg
    75.7 KB · Visningar: 139
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar