Annons

lägga en logo på massor av bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: fasttone

dudek53 skrev:
Vilken av applikationerna från fasttone menar du bränner in loggor på bilden?
Jag kunde inte hitta nån?

Håller med om att det skulle va skönt med ett verktyg som brände in alla bilder i ett nafs ungefär som när man döper alla bilder i Bridge.

Men om man orkar låta ett makro puttra i photoshop så kan man ju fylla en hel mapp med oändligt antal bilder...

Den översta, FastStone image viewer, klarar av att lägga in en bildfil i en annan. Den understa, FastStone Photo Resizer 2.4, verkar klara av detsamma, om man ska tro vad som står i beskrivningen.
 
förstår ej hur man gör

läser i instruktionen men vet ej ur jag ska gå tillväga?
Kan jag få en enkel förklaring till hur jag lägger en fil på en annan bild, t ex ett psd lager och att det appliceras på alla bilder?
Faststone image viewer dvs.

mvh Daniel
 
Jag använder resizer.

Under advanced options hittar du Watermark och text på olika flikar.

Vet ej hur man gör i viewer
 
importera psd

Går det att importera ett psd dokument som kan appliceras på själva bilden? Detta för att kunna göra en mer avancerad logga i photoshop.
 
Re: importera psd

dudek53 skrev:
Går det att importera ett psd dokument som kan appliceras på själva bilden? Detta för att kunna göra en mer avancerad logga i photoshop.

Ja, bilden på handbollstjejen ovan har en psd-fil som logga, det röda copyrighttecknet. När du väljer Watermark Image, får du upp en dialog där du väljer fil. Om du i den dialogen fäller ner listan med ledtexten "Files of format", kan du se vilka format den stödjer.
 
vilket program?

Menar du image viewer eller photo resizer?

Jag får det inte att funka i vare sig det ena eller det andra programmet med en psdfil.

Kan du förklara mer ingående hur det fungerar?

mvh Daniel
 
Jag använder Image Viewer, men jag misstänker att det ser likadant ut i båda programmen. Lägger du text och watermark på samma ställe? Syns psd-bilden i dialogen under advanced options?
 
Låt mig förklara. I image viewer finns alternativet watermark inte ens med?

I resizer går det inte att öppna ett psd dokument via watermark eftersom den jobbar med ett eget filsystem.

Var i image viewer finns watermark?
 
dudek53 skrev:
Låt mig förklara. I image viewer finns alternativet watermark inte ens med?

I resizer går det inte att öppna ett psd dokument via watermark eftersom den jobbar med ett eget filsystem.

Var i image viewer finns watermark?

Du väljer menyvalet Tools-Batch Convert/Rename. Då dyker en dialog upp där du kan välja en eller flera bilder genom Add. Bildfilerna du valt dyker upp i listan till vänster. Tryck sedan på knappen Advanced options. Då dyker ytterligare en dialog upp med ett antal flikar där du kan göra ytterligare val. Längst till höger ligger fliken med titeln Watermark.
 
det verkar inte funka ? Jag plattar doukumentet via flatten image eller rastrerar det men då får jag ju med bakgrundslagret även. Det vill jag ju inte.
Finns ett alternativ som tar bort bakgrund från text men det är ju inte riktigt detsamma som att det plockar fram enskilda lager ur psd.

tack för hjälpen så länge...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.