Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kvalitetskompakt - finns det nån?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Bara en fråga

sagan skrev:
Det tycker jag verkligen inte

..gahh.. som jag skrev - so to speak. Naturligtvis skulle jag ha preciserat mig, "att det blir som ett 10x15-paket om du lämnar det till Prolabbet som har en jämn, mycket hög kvalitet." ;)

Men naturligtvis, Kim har mer rätt i sin definition Wolfgang.
 
Tack Patrik, Kim och Magnus!
Det finns inga enkla svar. Men både Kim och Magnus har lämnat en tydlig beskrivning.
 
froderberg skrev:
Jag har en Ricoh GR-1v med mig nästan alltid då jag inte har en systemkamera med min. Ricohn är mycket kompakt och har förstklassig optik. men vad ska jag ha om jag vill ha en digital motsvarighet? Finns det nån.

Ska en digitalkompakt kunna ersätta Ricohn måste den kunna fotografera på minst ISO 800 med acceptabel kvalitet, ha ljusstyrka på minst 2,8 och inte ha någon störande fördröjning i avtrycket. Låter som en omöjlighet då alla modeller tycks ha miniatyrsensorer som bara brusar.

Nån som vet nån modell som passar?

Nu börjar det närma sig: http://www.dpreview.com/news/0403/04030601ricohcapliorx.asp

Jag har också väntat också på en kvalitetskompakt (digital) med kort utlösarfördröjning, bra vidvinkel och av god kvalitet. Vet dock inget om ISO 800, ljusstyrka eller brusnivåer.

J
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.