Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kvalitet på CF-kort
- Trådstartare larslind
- Start datum
strombergjo
Aktiv medlem
Det finns tydligen vissa problem på Canon kameror. Jag kör Nikon och har inte märkt några problem.
Jag skulle dock rekommendera Ridata (800:- på Zebramedia, www.zebramedia.com). Ett av de snabbaste korten på marknaden till ett mycket bra pris. De har även en 8GB för 1400:-.
/Johannes
Jag skulle dock rekommendera Ridata (800:- på Zebramedia, www.zebramedia.com). Ett av de snabbaste korten på marknaden till ett mycket bra pris. De har även en 8GB för 1400:-.
/Johannes
elohim
Aktiv medlem
strombergjo skrev:
Det finns tydligen vissa problem på Canon kameror. Jag kör Nikon och har inte märkt några problem.
/Johannes
Någon som vet Ridata funkar med D200? Eller "funkar" överhuvudtaget för den delen.
Har ju hört om många Lexar som dött, och många Kingston som krånglat.
Hittils är det mig veteligen bara SanDisk som äger tronen.
Är Ridata något att lita på?
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
larslind skrev:
Skall skaffa ett CF-kort och ser att man på komplett.se kan köpa ett TwinMos 4GB för under 900 kr. SanDisk m.fl. fabrikat kostar ca 2.000 kr. Har någon erfarenhet av kvaliteten på TwinMos kort?
Funkar bra med min 20D
strombergjo
Aktiv medlem
elohim skrev:
Någon som vet Ridata funkar med D200? Eller "funkar" överhuvudtaget för den delen.
Har ju hört om många Lexar som dött, och många Kingston som krånglat.
Hittils är det mig veteligen bara SanDisk som äger tronen.
Är Ridata något att lita på?
SanDisk är inte förskonade från problem heller men de verkar ha bättre kvalitetskontroll än Lexar.
elohim
Aktiv medlem
Dez skrev:
RiData 4Gb krånglade på min 20D, var mycket långsamt.
Fick dock ett nytt (av fabrikat Transcend) med vändande post ifrån underbara Zebramedia.
Är Transcend grymma grejjer då?
thulin69
Aktiv medlem
Per_tissen
Aktiv medlem
Även jag kör TwinMOS (i en EOS 350D) och tycker prestanda är nära nog lika bra som Sandisk UltraII. Priset är dock tvivelaktigt bättre och nästa gång blir det troligen TwinMOS igen.
Sandisken är mätbart snabbare vid övertankning till datorn men vid skrivning är skillnaden minimal.
Sandisken är mätbart snabbare vid övertankning till datorn men vid skrivning är skillnaden minimal.
thulin69
Aktiv medlem
Fabian Fogelberg
Aktiv medlem
Kör med ett 2 Gb TwinMoskort till min Minolta, funkar utmärkt!
snap
Aktiv medlem
Kör med 1dsm2 samt 5D o det är sällan sandisk ultra 2 kort bromsar upp mina kameror.Har även snabbaste kortet från sandisk extreme 3 o märker sällan någon skillnad.
Däremot är prisskillnaden rätt låg nu så då kan man lika gärna köpa extreme 3.
Brukar handla korten från zebramedia dom brukar ha bra priser.
Däremot är prisskillnaden rätt låg nu så då kan man lika gärna köpa extreme 3.
Brukar handla korten från zebramedia dom brukar ha bra priser.