Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kvällskurs folkhögskola?

Produkter
(logga in för att koppla)

Caracal

Ny medlem
Har aldrig gått någon kurs tidigare men kände för att prova på någon slags "korttidsfotoutbildning" med exempelvis kvällskurser någon gång i veckan. Någon som kan tipsa om bra kortare periods kvällskurser eller liknande att gå på? Gärna på någon folkhögskola, i Stockholm?
Vore mycket tacksam!

Vet inte vilken typ av kurs du är ute efter (analogt eller digitalt), men jag gick två kurser på ABF, då med analog inriktning mer arbete i mörkrum vilket var mycket givande, både för att lära sig den tekniken men även för att få ett bättre kontrastseende och inte minst få en känsla för foto! Kika in på www.abf.se, kurserna som jag gick gavs som gymnasiekurser/komvox motsvarande kurs A och B, det var alltså gratis.

Jag kan tänka mig allt möjligt! Då jag är nybörjare vill jag gärna studera allmän fototeknik, men också mer specifika såsom porträttfoto, svartvitt, makro, m.m. Skulle vara toppen om allt detta och mer fanns samlat i en och samma kurs, men det kanske inte finns någon sådan?

Tack för tipset, kollade hemsidan men där stod det dock att kurserna kostar? För övrigt så vet jag inte om det var riktigt vad jag var ute efter. Men ska kolla mera.
Men jag tar tacksamt emot fler tips! :) Alla förslag är välkomna.

Någon som känner till kurser ör analogt fotografi? Allt jag hittar (ABF, Folkuniversitet) kör digitalt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar