ANNONS
Annons

Kvälls/nattfoto i Stockholm idag onsdag

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Ikväll tänker jag ge mig in till stan för att göra lite skymnings- och nattbilder.

Vill några hänga på skulle det vara kul.

Vi kan träffas vid Centralen "spottkoppen" kl 18.00 så kan vi ta en promenad ner mot Gamla Stan.

Någon som hänger på?

Jag gör som alla andra Janne, skriver att jag inte kan...tror jag, eftersom jag dras med en kraftig förkylning som jag tog med mig hem från SA. Å eftersom jag ska ner igen på Söndag så borde jag ju vila ut, hmm, men hur lätt är det när jag just plockat upp mitt nya 17-40 4L. Ajaj, "vilka skymingsbilder min kamera tar nu".

Det låter intressant.Fast jag väntar nog till 5-tiden för att kolla med vädergudarna först innan jag bestämmer mig.

Arleklint skrev:
Den gluggen låter som du borde prova :)
Nej, det är ju en Canon, jag behöver inte ens prova den. Skämt å sido, jag vill verkligen testa den, men tror inte jag pallar i kväll Janne! Hoppas ni får en bra kväll! :)

Du har gjort ett bra köp angående objektivet.I stort sett alla mina bilder från Island är tagna med 17-40 4L och dom tycker jag blev ok.

Jag jobbar i samma byggnad som "spottkoppen" fast några våningar upp. Tyvärr ska jag till Knivsta just ikväll. Imorgon (torsdag) kan jag och även måndag - torsdag nästa vecka.

Det är bra att folk tar sådana här initiativ för det känns lite obekvämt att gå omkring med kameran själv i sthlm en kväll :)

Ett tillägg till idén är väl att det inte blir så mycket natt förren kanske vid midnatt dessa tider? Vid 18 är det ju nästan som på dagen ;)

Arleklint skrev:
Ikväll tänker jag ge mig in till stan för att göra lite skymnings- och nattbilder.

Vill några hänga på skulle det vara kul.

Vi kan träffas vid Centralen "spottkoppen" kl 18.00 så kan vi ta en promenad ner mot Gamla Stan.

Någon som hänger på?

Om det hade varit fredag istället så hade jag hakat på, men ikväll är tyvärr inte möjligt :(

Åker ner till huvudstaden på fredag morgon och tänkte tillbringa helgen där...

/C

Re: Re: Kvälls/nattfoto i Stockholm idag onsdag

-Catherine- skrev:
Om det hade varit fredag istället så hade jag hakat på, men ikväll är tyvärr inte möjligt :(

Åker ner till huvudstaden på fredag morgon och tänkte tillbringa helgen där...

/C

Då kan vi fixa en annan aktivitet på fredag eller i helgen. Vad skall vi dra ihop för nått kul?
Macro? Kan det passa dig?

Re: Re: Re: Kvälls/nattfoto i Stockholm idag onsdag

Arleklint skrev:
Då kan vi fixa en annan aktivitet i helgen.
Vad skall vi dra ihop för nått kul?
Macro? Kan det passa dig?

Skojar du med mig? Det skulle vara väldigt roligt iofs om du menade allvar.

Jag är öppen för det mesta. Optiken brister i ljusstyrka vid telefoto, men macro blir fint :)

Vi (min tonåring till son som kommer bli galen på mamman som skall gå med kameran framför ögonen hela helgen *flin*) kommer att bo på Rica City Hotel vid Hötorget.
Vi kommer ner med Y-buss runt lunchtid.

/C

Arleklint skrev:
Vilken tid funkar för dig? Jag antar du har annat uppbokat i Sthlm.

Jag har faktiskt inget sådär jättebokat. Vi åker mest ner för att roa oss och shopp lite. Lite kvalitetstid mamma-son liksom :) Man får passa på, en tonåring vill inte umgås med mamma så ofta *ler*

Det enda vi har sagt att vi inte ska bomma är Gröna Lund, men är det busväder så känns ju inte det så skoj kanske. Annars är det väl museum och sånt.

Det ingick i hotellvistelsen ett kort med en massa inträden lite överallt, Stockholm à la Carte-kortet: http://www.destination-stockholm.se

Vi anpassar oss efter var helgen bjuder på :)

/C

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar