Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kungsholmsfoto i konkurs

Produkter
(logga in för att koppla)
Det finns en artikel om det i Kamera & Bild.

Vad vill du veta?

KK pga av bl a förväntade internetpriser i butik vilket inte går, inbrott och byggnadsarbete som skymmer hela butiken. Trist tycker jag. De kanske borde hakat på Internettrenden.

zlice skrev:
Det finns en artikel om det i Kamera & Bild.

Vad vill du veta?

KK pga av bl a förväntade internetpriser i butik vilket inte går, inbrott och byggnadsarbete som skymmer hela butiken. Trist tycker jag. De kanske borde hakat på Internettrenden.

Handlar om Kameradoktorn, inte om Kungsholmsfoto.

Inte Kameradoktorn, Kungsholmsfoto...

Skulle intressant att veta om det är total KK eller om det bara är för rekonstruktion, "rensa böckerna" som man kan kalla det.

Ni verkar ha benat upp saken. Någon klargörelse behöver ej göras. Jag har iaf jobbet kvar ;)

MVH Anställd på Kungsholms Foto, Ängelholm

Det är org nr 556623-4331 det rör sig om. Registreringsadressen är mycket riktigt Bibliotekstorget i Solna men det är ingen tvekan om att det är samma bolag som har butiken på St Eriksgatan 30 i Stockholm och som står registrerad som ägare av domänen kungsholmsfoto.se. Tråkigt att butik efter butik försvinner.

Jag antar att Ängelholmsbutiken är ett separat bolag.

Hur bolagen är uppdelade vet jag inte, men jag vet att det tidigare funnits tre butiker med samma namn, numera finns bara två varav en finns i stockholm. Det jag vet är att en butig i sthlm lades ner tidigare. Kan vara så att kungörelsen inte skedde förrens nu.

Som sagt är jag änställd i Ängelholm med väldigt lite insikt om verksamheten i sthlm.

dagr skrev:
Det är org nr 556623-4331 det rör sig om. Registreringsadressen är mycket riktigt Bibliotekstorget i Solna men det är ingen tvekan om att det är samma bolag som har butiken på St Eriksgatan 30 i Stockholm och som står registrerad som ägare av domänen kungsholmsfoto.se. Tråkigt att butik efter butik försvinner.

Jag antar att Ängelholmsbutiken är ett separat bolag.

Jag har noterat att en av fotoaffärerna som jag brukat använda ibland i Solna Gallerian "försvunnit" eller åtminstone ombildats. De har fortfarande kameror till försäljning men de verkar ha sänkt ambitionsnivån rätt ordentligt och fokus verkar mer ligga på telefoner tyckte jag. Det fanns dock kvar en ren fotobutik sist jag var där och så Expert tror jag som är bredare och säljer ljudanläggningar, digitalboxar m.m. vid sidan av kameror.

Annars tycker jag att det ibland är svårt att förstå en del företags prispolicy. Ta Elgiganten t.ex. Jag hittade en rostfri spis som jag köpt på Elgigantens Internet-site. Jag tänkte att jag kunde köpa den från Täby/Arninge i samband med att jag kollade på den i butiken. Den kostade 6990:- på Elgigantens nätsite. Samma spis kostade 9900 nånting i Arninge enligt en av deras telefonsäljare och det står på siten att priserna där kan avvika från de i butiken men 3000 spänn är ju en galen skillnad. Det kanske skiljer på kamerorna också. Med prisskillnader som dessa så gräver man ju de egna butikernas gravar ordentligt djupa. Om detta skulle vara ett vanligt prisförhållande webb/butik inom ett företag så frågar man sig ju varför man överhuvudtaget ska handla i deras butik om det inte bara är så att man vill träffa nån jourhavande medmänniska.

Senast ändrad:
Gällande priserna på tex elgiganten så tror jag att de högre priserna inkluderar personalkostnaderna i butiken vilket man slipper när man köper via nätet. De flesta sånna stora kedjor har säljarna på provision också.. det kan ju också spela in.

Det är vad jag tror - och jag har själv varit med om att "snubbla på mållinjen" gällande köpa lite dyrare grejer där. =)

Sten-Åke Sändh skrev:
Jag har noterat att en av fotoaffärerna som jag brukat använda ibland i Solna Gallerian "försvunnit" eller åtminstone ombildats. De har fortfarande kameror till försäljning men de verkar ha sänkt ambitionsnivån rätt ordentligt och fokus verkar mer ligga på telefoner tyckte jag. Det fanns dock kvar en ren fotobutik sist jag var där och så Expert tror jag som är bredare och säljer ljudanläggningar, digitalboxar m.m. vid sidan av kameror.

...

Är det Fotoquick som blivit Aircall?

Robert_Vallentuna skrev:
Är det Fotoquick som blivit Aircall?
Jo, fast som fotoaffär var den inte så mycket att hänga i granen tidigare heller så jag har lite svårt att se problemet.
Det förvånar mig lite att inte Kjell&Co, som nu finns nästan överallt, har plockat upp tråden. Deras storlek i kombination med det relativt enkla konceptet borde göra det möjligt för dem att ha visst kamera-utbud till ok priser, även om man kanske inte ska räkna med lokala lager.

fhe skrev:
Jo, fast som fotoaffär var den inte så mycket att hänga i granen tidigare heller så jag har lite svårt att se problemet.
Det förvånar mig lite att inte Kjell&Co, som nu finns nästan överallt, har plockat upp tråden. Deras storlek i kombination med det relativt enkla konceptet borde göra det möjligt för dem att ha visst kamera-utbud till ok priser, även om man kanske inte ska räkna med lokala lager.
Sant det var en ganska ointressant butik som i stort bara sysslade med framkallning till slut. Men det är ändå tidens tecken. Även framkallningen minskar väl i betydelse i dessa dagar med billiga fotoskrivare. Men jag har faktiskt köpt både film och en kamera där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar