Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
Hittade en kungörelse i DN om att detta skett 11/6. Någon som vet något mer?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
zlice skrev:
Det finns en artikel om det i Kamera & Bild.
Vad vill du veta?
KK pga av bl a förväntade internetpriser i butik vilket inte går, inbrott och byggnadsarbete som skymmer hela butiken. Trist tycker jag. De kanske borde hakat på Internettrenden.
skelett skrev:
Vadå har kameradoktorn också konkat?
WFS) (Graylingman skrev:
Handlar om Kameradoktorn, inte om Kungsholmsfoto.
dagr skrev:
Det är org nr 556623-4331 det rör sig om. Registreringsadressen är mycket riktigt Bibliotekstorget i Solna men det är ingen tvekan om att det är samma bolag som har butiken på St Eriksgatan 30 i Stockholm och som står registrerad som ägare av domänen kungsholmsfoto.se. Tråkigt att butik efter butik försvinner.
Jag antar att Ängelholmsbutiken är ett separat bolag.
Sten-Åke Sändh skrev:
Jag har noterat att en av fotoaffärerna som jag brukat använda ibland i Solna Gallerian "försvunnit" eller åtminstone ombildats. De har fortfarande kameror till försäljning men de verkar ha sänkt ambitionsnivån rätt ordentligt och fokus verkar mer ligga på telefoner tyckte jag. Det fanns dock kvar en ren fotobutik sist jag var där och så Expert tror jag som är bredare och säljer ljudanläggningar, digitalboxar m.m. vid sidan av kameror.
...
Jo, fast som fotoaffär var den inte så mycket att hänga i granen tidigare heller så jag har lite svårt att se problemet.Robert_Vallentuna skrev:
Är det Fotoquick som blivit Aircall?
Sant det var en ganska ointressant butik som i stort bara sysslade med framkallning till slut. Men det är ändå tidens tecken. Även framkallningen minskar väl i betydelse i dessa dagar med billiga fotoskrivare. Men jag har faktiskt köpt både film och en kamera där.fhe skrev:
Jo, fast som fotoaffär var den inte så mycket att hänga i granen tidigare heller så jag har lite svårt att se problemet.
Det förvånar mig lite att inte Kjell&Co, som nu finns nästan överallt, har plockat upp tråden. Deras storlek i kombination med det relativt enkla konceptet borde göra det möjligt för dem att ha visst kamera-utbud till ok priser, även om man kanske inte ska räkna med lokala lager.