Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kund betalar inte

Produkter
(logga in för att koppla)

mysk

Aktiv medlem
Jag gjorde ett jobb för över en månad sedan. Kontrakt är skrivet och bilderna är skickade för granskning till kunden. Det sista jag hörde ifrån dom var att dom nu skulle granska bilderna. Efter det har jag inte hört ett ljud.

Vad göra här.

Jag använder mig av frilansfinans. Skall jag skicka fakturan utan att ha fått ett godkännande ifrån kunden?

Börjar bli ganska irriterande.

Mvh
Robert

Det beror väl snarast på vad som du levererat och vad som står i avtalet. Men min första fråga är: har du kontaktat kunden för att ta reda på vad som händer? Kunden kanske bara har semester. I värsta fall har kunden ändrat sig och har inget behov av bilderna, Därav ointresset. Tyvärr händer det men har du bara rätt text i avtalet så är det bara att skicka bilderna tillsammans med fakturan......

Men som sagt, börja med att ringa kunden och fråga......

Det beror väl snarast på vad som du levererat och vad som står i avtalet. Men min första fråga är: har du kontaktat kunden för att ta reda på vad som händer? Kunden kanske bara har semester. I värsta fall har kunden ändrat sig och har inget behov av bilderna, Därav ointresset. Tyvärr händer det men har du bara rätt text i avtalet så är det bara att skicka bilderna tillsammans med fakturan......

Men som sagt, börja med att ringa kunden och fråga......

Kunden har vart på semester och kom tillbaka den 2 augusti. Det var då jag fixk svar att han skulle se på bilderna. Han har godkänt bilderna tidigare och bad mig sända samtliga av dom. Kontraktet var standardkontrakt hämtat ifrån en hemsida.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar