Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kritik

Produkter
(logga in för att koppla)

MLFoto

Aktiv medlem
Jag skulle vilja ha kritik på mina bröllopsbilder. Jag har ännu aldrig fotat ett bröllop som anlitad fotograf utan endast som gäst, men mitt mål är att bli bröllopsfotograf. Jag har fått positiv respons från bröllopsparen, men dom är ju mina vänner så dom kanske är lite för snälla i sin kritik.

http://mlfoto.se/brollop/index.html

Jag kan inget om bröllopsfoto men spontant tycker jag:

Jag kollade på bilderna på din hemsida, tre olika bröllop men alla bilder i svartvitt. Känns lite begränsat, skulle gärna sett några i färg.

Min erfarenhet av att fota familjehögtider och liknande är att de som är med på kalaset ofta gillar när det är riktigt mycket bilder, gärna så att alla mostrar och fastrar är med minst en gång på någon bild och alla situationer skall vara täckta.

För den utomstående är det precis tvärtom, de vill bara se de riktigt bra bilderna. Därför tycker jag du skall gallra bort ut 30-40% av bilderna från hemsidan så tror jag intrycket höjs väsentligt. Som det är nu är det för många bilder som är mediokra.

Bara några tankar från en okunnig.

Tack för att du tog dig tid att kolla igenom bilderna och ge mig kritik. Det är flera hundra bilder från varje bröllop, men jag har försökt att ta ner antalet bilder till under 20 per bröllop i portfolion men ändå behålla så många bilder att de skapar en berättelse från en större del av dagen. Men jag kanske måste ta ner antalet ytterligare. Personligen gillar jag svart vita bilder, men jag kanske bör blanda svart vita med färg bilder för att det inte så bli så enformigt. Tack än en gång för din kritik.

men jag har försökt att ta ner antalet bilder till under 20 per bröllop i portfolion men ändå behålla så många bilder att de skapar en berättelse från en större del av dagen. Men jag kanske måste ta ner antalet ytterligare. Personligen gillar jag svart vita bilder, men jag kanske bör blanda svart vita med färg bilder för att det inte så bli så enformigt. Tack än en gång för din kritik.
EN mycket god tanke.

Spontant
1:a
2 för ljus
5 för tung svärta
6 bakgrunden stör
8, 9 samma bild men helt olkia kontrast, bestäm dig
11 bort
12 bil för hög kontraSt
13 personligen hade skurit bort brösten(om det nu är bröstet vi ser)
17 saknar hela hennes mun men det är ju inte ditt fel, det är ögonblicket 18 är bättre

2:A
2 han är bortskuren
5 fint ljus
10 ren glädje
13 tja en chaufför
15 en ilsken bil? great! men kanske inte för bröllop.
16 ingen är med

3:a
1 om det är pappa så kan jag se en drömsk vits i bilden. annars känns det för ljust
8 gillar bruntoningen bra fångad känsla
10 dragit för hårt i kontrasterna?
11 synd att ögonen sotar men det är ett mycket fint porträtt, härlig bakgrund
12 underbar, vad sa han nu?
14 vattenlinjen klyver huvudena, kanske omöjligt att få det på annat sätt men bra bild
varför gör han så konstiga miner, nervös?
15 vattenlinjen
17 bra tanke men kanske inte så lyckat resultat. Händerna skulle varit längre in mot halsen, framförallt på henne.

Överlag så tycker jag det ser vettigt ut.
Men JAG gillar svartvitt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar