Annons

"Kritik"pooler ?

Produkter
(logga in för att koppla)

henrikangel

Aktiv medlem
Undrar lite över varför det endast finns "kritik"pooler och intressepooler. Folk fyller upp "kritik"poolerna med snapshots och bilder på husdjur och allt möjligt som inte är något direkt att diskutera kritik på.

Vore det inte bättre att ha en pool som inte är kritikpool utan mer "allmäna bilder" där folk kan välja att publicera bilder. Vill man diskutera och få konstruktiv kritik kan man istället välja "kritik"poolerna. Gärna med en extra popup som fråga om man verkligen lagt rätt.

Många av bilderna i "kritik"poolerna får vad jag kan se inga omdömen och det beror ju troligen på att folk inte orkar bry sig. Bättre då med en ren uppvisningspool, för det är väl det folk vill, visa upp korten.
 
men bara via upp korten är ju inte Fotosidans tanke. Tanken med Fotosidan är ju att hjälpa och komma med konstruktiv kritik på varandras bilder för dom medlemmar som vill utvecklas och harett genuint fotoinstresse. Tror många har missat den biten att Fotosidan INTE är till för att bara visa upp sina söta elelr fina bilder.

Detta är iof min tolkning av Fotosidans idee, jag kan ju ha fel.

Däremot så kan du ju lägga upp en bild utan att den hamnar i en kritikpool. Men vad är poängen då med Fotosidan och att visa upp en bild?
 
Ja, precis det är däri problematiken ligger :)

Jag håller helt med dig, men jag får ibland en känsla av att folk inte är lika intresserade av bildkritik som att visa upp sina bilder utan att ha några direkta tankar på att utveckla sitt fotograferande.
 
ja men då har dom inget på Fotosidan att göra. Man kan ju inte anpassa en sida efter en målgrupp som inte ahr däratt göra.

Låter kallt och synnerligen osympatisk, jag vet. Men så är det ju. Detta är dock en fråga för Fotosidans redaktion, jag kan ju inte på någotvis svara på denna fråga, bara ge min syn på det.
 
Angånde bildkritikpoolen så är det som sagt väldigt många bilder som ej får kritik alls, vad detta beror på är väl svårt att tolka, men det känns som att folk skiter i att ge kritik på bilder de känner är ointressanta, detta är lite trist. Slänger man upp någon bild som är hårt manipulerad och abstrakt på 10 olika plan så får den kritik på en gång, slänger man upp en ren naturbild eller landskapsbild så ska man ha tur om man får kritik alls. Så har jag uppfattat det i alla fall.

För att sålla ut de som vill visa sina bilder och de som vill få konstruktiv kritik så tycker jag också att man bör ordna nån "bildviningspool" eller något åt det hållet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.