TopCat skrev:
jag tror att det är tillräckligt många som har flash player installerad då väldigt många vanliga hemsidor innehåller flashmoduler.
Nej, tänk att det inte ÄR det, faktiskt. De som har det automatiskt är de svenssonnissar som inte har koll på vad dom har i sin dator i övrigt.
De flesta med koll gör tvärtom, de tar bort flash från sina browsers så att de undivker så mycket skit som möjligt på internet, speciellt i form av reklam som det dräller av..
Och att man får mer skräp"saker" på datorn om man har flash player installerat har jag aldrig hört talas om(iallafall inte under dom åren jag jobbat med flash).
Det hjälper om du läser vad jag skrev. Jag skrev att om man har flash installerat blir det mer reklamskräp, i formen av små animerade rutor precis överallt här och där, när man surfar runt.
Jag skrev inget om 'saker hamnar på datorn'.
håller även på med en modul som gör att laddtiden på sidan minskas ganska mycket.
Det bästa hade varit att avstå från 'multimedialt' skräp som flash öht, och fundera på de tips som andra gav som t.ex PHP/ASP, XHTML, CSS som gör att precis alla kan ta del, inte bara "multimedianissar" som har all internetskräp installerat i sina tunga sega browsers(läs IE) som är nersulade med allt möjligt installerat skit.
Faktiskt. Det är bättre att lägga lite mer tid, så att så många som möjligt kan ta del av din sida och uppskatta den.
För det är, som sades tidigare, det du vill, right?