Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kraftigt sänkta priser 1DmkII N

Produkter
(logga in för att koppla)
Man kan välja olika kvalitet och spara olika stora jpeg's om man inte "orkar släpa hem"

Fullformatet är egentligen litet på marknaden idag . Utvecklingen på APS-formatet och försäljningen där är det som är intressantast för de allra flesta.

1DmkII är en superb kamera för den krävande. Men formatet lär väl inte överleva eller utvecklas vidare så länge till. Det verkar luta åt att FF och APS-C formaten kör på.
 
froderberg skrev:

Men det finns faktiskt sökarskivor med beskärningsmasker på den amerikanska marknaden.

På tal om sökarskivor, var hittar man Canons EE-S skiva för manuell fokusering med 5D? Har inte sett den varken på Cyber eller Scandinavian. En skiva med rutnät hade varit klart intressant också.
 
Man blir lätt lite avundsjuk på Nikonägare som har möjlighet att blända in ett rutnät i sökaren närhelst lusten faller på.... :) Det skulle jag vilja se i en uppdatering av 5D.
 
paco skrev:
På tal om sökarskivor, var hittar man Canons EE-S skiva för manuell fokusering med 5D? Har inte sett den varken på Cyber eller Scandinavian. En skiva med rutnät hade varit klart intressant också.

Du hittar inte alla tillbehör på deras hemsidor. Men man kan ju beställa av dem.
 
paco skrev:
På tal om sökarskivor, var hittar man Canons EE-S skiva för manuell fokusering med 5D? Har inte sett den varken på Cyber eller Scandinavian. En skiva med rutnät hade varit klart intressant också.

Jag beställde min från YFO - det tog några veckor innan jag fick den, men den underlättar manuell fokusering med ljusstarka gluggar avsevärt. Kostade cirka 300 spänn har jag för mig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.