Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Kortlivat........?
- Trådstartare Sonnaren
- Start datum
Sonnaren
Aktiv medlem
De mest urmodiga kameror jag har......jaa en Canon VI-T där samlarvärdet bara stiger och så en Leica IIIg. Jag står över det erbjudandet ......kan dock tänka att byta min Diana (genuine platic!!) mot E1 utan att de behöver lägga något emellan - men då vill jag ha samtliga objektiv med. Å andra sidan lägger jag då med rullen med svart tape som behövs för ljustätningen av en Diana, ingen skall säga att jag är girig!
Us
Us
Sonnaren
Aktiv medlem
Ehhhh...... jaha och??sagan skrev:
Alla prissänkningar kommer leda till att än fler köper digitalkamera.
Personligen har jag aldrig känt någon behov att att vara i huvudströmmen. För min del får folk använda våtkollodiumplåtar, Daugerrotypier eller digitalkameror. Det anser jag helt vara den resandes ensak.
Us
Sonnaren
Aktiv medlem
Det skulle vara med de här digitalkamerorona som i den gamla reklamslogan (var det för något slags tabletter??) "Dom är så bra, därför så billiga...."
Fast tvärtom då. "Dom var så dåliga, därför blev dom billiga.....".
Besynnerligt sätt att locka till sig köpare.
Men det är väl som att fånga loppor med tårna, det K A N gå.
Us
Us
Johan P
Aktiv medlem
Jag vet inte riktigt vad den här tråden handlar om ;-)
Men känner mig ändå manad att tipsa om NetonNet som kameraaffär.
Sony DSC-F828 - 8790:-
Minolta Dimage A2 - 8990:-
Olympus CAMEDIA C-8080 WIDE ZOOM - 8490:-
Men känner mig ändå manad att tipsa om NetonNet som kameraaffär.
Sony DSC-F828 - 8790:-
Minolta Dimage A2 - 8990:-
sagan
Avslutat medlemskap
Sonnaren skrev:
Det skulle vara med de här digitalkamerorona som i den gamla reklamslogan (var det för något slags tabletter??) "Dom är så bra, därför så billiga...."
Us
Det är den hårda konkuransen från systemkamerorna som sänker priset..inte för att de skulle vara dåliga kameror (även om jag tycker att Sony 828:an suger).
Sonnaren
Aktiv medlem
Handlar om och handlar om - det är till att ha krav ska' jag säga.Johan P skrev:
Jag vet inte riktigt vad den här tråden handlar om ;-)
Nej, det var jag som blev litet förvånad över att se att en kamera ( Sony 828) som det spekulerades så mycket kring vid jultid helt plötsligt ett kvartal senare är med på realistan hos en stor fotohandlare i landet. I bakgrunden funderade jag också på att Minolta A1 efterträddes av en A2 i stort sett omedelbart efter att A1 blivit tillgänglig. Men det skrev jag inget om.
Och dessa båda kameror är ju inte de enda,kamerorona i konsumentledet verkar ha en livslängd som är något kortare än den tid det tar för postverket att leverera dem. Nu är ju inte posten så snabb så det stör men man tycker ju att en ny konstruktion och tillverkning borde ta' längre tid än distributionen.......
Us
sagan
Avslutat medlemskap
Sonnaren skrev:
Nej, det var jag som blev litet förvånad över att se att en kamera ( Sony 828) som det spekulerades så mycket kring vid jultid helt plötsligt ett kvartal senare är med på realistan hos en stor fotohandlare i landet.
Inget att förvånas över, med tanke på den hårda kritik den kameran fått vad gäller bildkvalitet.
Tror inte den blir lättsåld för det nya priset heller.
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Jag vet. Vi lägger pengarna på en ny dator i stället!
Säger Janne som tycker att det är jättekul att digitalkamerorna blir bättre men framförallt billigare.
Säger Janne som tycker att det är jättekul att digitalkamerorna blir bättre men framförallt billigare.
peland
Medlem
sagan skrev:
Alla prissänkningar kommer leda till att än fler köper digitalkamera.
Och Fotosidan kommer drunkna i oseriösa bilder?
Loj
Aktiv medlem
Sonnaren skrev:
Sent i höstas lanserades ryktet om Sony 828.
Cyberfoto rear nu ut apparaten för ca 9150 SKR.
Sic transit gloria mundi......
Us
Jag är lite kass på latin, Ulf. Men nyfiken. Vad betyder det sista?
mvh Janne
sagan
Avslutat medlemskap
peland skrev:
Och Fotosidan kommer drunkna i oseriösa bilder?
Om bilderna är seriösa eller inte beror på fotografen...inte på kameran.
Loj
Aktiv medlem
Sonnaren skrev:
"Dom var så dåliga, därför blev dom billiga.....".
Us
Är det samma filosofi bakom de fallande priserna på begagnade mellanformatare? Börjar bli riktigt sugen på en nu...
/J
LupoSvedese
Aktiv medlem
Re: Re: Kortlivat........?
Nu är inte jag Ulf, men det han skrev - Sic transit gloria mundi - betyder något i stil med "Så förgår världens härlighet".
Loj skrev:
Jag är lite kass på latin, Ulf. Men nyfiken. Vad betyder det sista?
mvh Janne
Nu är inte jag Ulf, men det han skrev - Sic transit gloria mundi - betyder något i stil med "Så förgår världens härlighet".