Annons

KORT FRÅGA: Vilket stativ...

Produkter
(logga in för att koppla)
Kollade min order. Sakerna är packade och skickade. Nu är det upp till posten! Hoppas att jag får sakerna imorgon. Är som en barnunge vid juletid!
 
Hej
Jag är intresserad av samma typ av stativ du beställt. Men om man tittar på cyberfoto så finns det tillbehör i form av "kantplatta"....vad är det och när behöver man sådna??

/Patrik
 
Legur Laugar skrev:
Hej
Jag är intresserad av samma typ av stativ du beställt. Men om man tittar på cyberfoto så finns det tillbehör i form av "kantplatta"....vad är det och när behöver man sådna??

/Patrik

Jadu, jag är en nybörjare så vi får se om något "pro" svarar så kan jag också få reda på det =)
 
Strandhagen skrev:
Jadu, jag är en nybörjare så vi får se om något "pro" svarar så kan jag också få reda på det =)

nu tror jag att jag vet.....när man köper en kulled typ 488RC4 så ingår snabbplatta, i detta fallet en 410PL......sedan skall man väl kunna köpa extra snabbplattor om man har fler kameror eller om plattan går sönder.....

Så borde det va va?

/P
 
Jag är inget "pro" men försöker svara ändå. Det finns mig veterligen inget som heter kantplatta. Däremot har Manfrotto och Hasselbland snabbfästessystem med sexkantiga plattor som man fäster på kamera/objektiv, vilka av Cyber kallas 6-kantplatta. Har man fler kameror eller objektiv behöver man fler plattor, därav "tillbehör". En brukar alltid ingå om stativhuvudet har snabbfäste.

/Pontus
 
Jag blev lite nyfiken på vad du menade med "kantplatta" så jag var tvungen att kolla in Cyber. Visst menar du "6-kantplatta"? Det är mycket riktigt en snabbfästesplatta. Dock är inte 410PL sexkantig.

[sen finns det sexkantiga kantplattor också, kolla plattorna märkta "arch" ;-)]

Snabbfästen har man lämpligen ett per kamera och ett per objektiv med stativfäste.
 
jimh skrev:
Jag blev lite nyfiken på vad du menade med "kantplatta" så jag var tvungen att kolla in Cyber. Visst menar du "6-kantplatta"? Det är mycket riktigt en snabbfästesplatta. Dock är inte 410PL sexkantig.

[sen finns det sexkantiga kantplattor också, kolla plattorna märkta "arch" ;-)]

Snabbfästen har man lämpligen ett per kamera och ett per objektiv med stativfäste.

Som jag trodde allså.......tack för hjälpen. :)

/P
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.