Annons

Korpar i Kalmartrakten

Produkter
(logga in för att koppla)

Korpkraxarn

Aktiv medlem
Hejsan!

Några som bor i trakterna runt Kalmar och vet var man lättast kan få syn på korp? Jag vet att man ofta behöver åtel eller åtminstone gömsle för att få de riktigt bra bilderna, men för mig är det en upplevelse att bara få se korpen, fantastisk fågel det där. Hoppas någon vet.

MvH Rasmus Madsen

Åk längs någon trafikerad väg. Där brukar man ofta se korpar kalasa på diverse påkörda smådjur. Korpar flyger dessutom utefter vägar och spanar, eftersom man lärt sig att där finns mycket föda. Sitter man i en bil blir korpen mindre störd och kanske kan man fota från en öppen bilruta någonstans där det passar och man hittat något mindre djur som strukit med i trafiken?

Har funderat lite på det. Största problemet är väl att jag bara är 13 år så i så fall måste jag få mamma eller pappa att köra mig, och de har nog inte så mycker lust om de inte vet var vi ska, utan bara köra runt på vägarna.

Sedan var det ju oehört synd att inte Kalmar har någon riktig soptipp, där brukar ju korparna annars samlas. Har jag rätt?

Då återstår väl möjligheten att hoppas att någon Kalmarbo ser det här och vet var korparna finns.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar