Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kopiera en bild till ett annat album - inte flytta

Produkter
(logga in för att koppla)

Hampus_6

Aktiv medlem
Hej - kan man kopiera en bild så man flyttar till ett annat album?
Om jag har en bild inlagd på ett album som heter "almanackan" och skulle vilja även ha den bilden i ett album som heter "retro" - att flytta bilden fungerar men jag vill att det blir en kopia så att bilden finns i två album både "almanackan" och "retro" albumet.
Någon som vet och kan hjälpa mig?
Hälsningar Sören

Gå in och redigera just den bilden
Där finns en flik "Album" - där du kan kryssa i i vilka album den skall finnas.

Gå in och redigera just den bilden
Där finns en flik "Album" - där du kan kryssa i i vilka album den skall finnas.

Hej - om jag har en bild i ett album och sätter en bock nere i hörnet på den - sen markerar jag till vilket album som jag vill att kopian ska komma till - och klickar ok - då finns bilden i nya albumet men den finns inte kvar i albumet där den låg från början - då har jag inte fått någon kopia utan bara flyttat bilden till ett annat album. Och jag vill att bilden ska finnas i två album. / Sören

Ja det stämmer, gör du Flytta-operationen från sidan där du ser och kan markera tumnaglarna blir det så fn.

Men tar du fram och redigerar en enstaka bild kan du koppla den mot fler album. Så klicka på bilden så kommer du in i redigeringsläge för en enstaka bild.

Ja det stämmer, gör du Flytta-operationen från sidan där du ser och kan markera tumnaglarna blir det så fn.

Men tar du fram och redigerar en enstaka bild kan du koppla den mot fler album. Så klicka på bilden så kommer du in i redigeringsläge för en enstaka bild.

Ja ha, så enkelt var det - så som jag försökt på alla sätt och vis!

Stort tack för hjälpen!

Sören

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar