Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
kopiera dvdskivor
- Trådstartare rogge
- Start datum
enghell
Aktiv medlem
Det är ju inte enbart att köra DVD-shrink heller,för en DVD som nästan är på 8 Gb går inte att trycka ihop till 4,7 Gb utan att man dels plockar bort ev. extramaterial,ljudspår etc. och även komprimerar filmen (om den är mer än ca. 1,5 timme lång) med något sämre bildkvalitet som följd.
Vill man ha en film helt okomprimerad och med extramaterial m.m. så ska man använda DVD-Fab som kan splitta upp den till två DVDr-skivor istället.Tomskivor kostar ju nästan inget så...
Vill man ha en film helt okomprimerad och med extramaterial m.m. så ska man använda DVD-Fab som kan splitta upp den till två DVDr-skivor istället.Tomskivor kostar ju nästan inget så...
elohim
Aktiv medlem
Petlan skrev:
Jag kör med DVD-shrink. Den lilla kvalitetsförsämring som blir är ju försumbar. Hellre lever jag med den än att behöva byta skiva i halva filmen.
Precis. Kör man på den bästa kvalitén så ser man ingen skillnad om man bara tänker när man kompilerar. Men så tar det några timmar också.
Annars skulle jag hellre bränna kopian på en DVD-R9 så den får plats hur som.
elohim
Aktiv medlem
Re: jag menar bilder
Kan bero på hur skivan är bränd. Är den stängd? Har du bränt den på samma brännare som du försöker läsa den i? Kan någon annan läsa skivorna i din DVD?
rogge skrev:
Jag tänker inte i detta fallet bränna filmer utan göra kopior på mina bilddvd skivor.
nu har jag inst. dvd decrypter och den kan inte läsa skivan, men om jag stoppar i en filmskiva så går det bra.
inställning kanske ?
/Rogge
Kan bero på hur skivan är bränd. Är den stängd? Har du bränt den på samma brännare som du försöker läsa den i? Kan någon annan läsa skivorna i din DVD?
StaffanW
Aktiv medlem
Titta på inställningarna i Nero, för kopiering av DVD-skivan. Det brukar finnas en inställning där programmet (Nero i ditt fall) först kopierar ner innehållet till hårddisken, och därefter kopierar till den nya DVDn.
Har själv haft problem när jag kört kopiering rakt över (vet inte om det blir krockar med att samtidigt läsa och skriva till DVD), men det fungerar utmärkt när man bockar i "kopiering via hårddisk".
/S
Har själv haft problem när jag kört kopiering rakt över (vet inte om det blir krockar med att samtidigt läsa och skriva till DVD), men det fungerar utmärkt när man bockar i "kopiering via hårddisk".
/S