Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konvertering Raw - Jpeg

Produkter
(logga in för att koppla)

Paulo

Aktiv medlem
Hej ! Jag har ca 200 bilder som jag skulle behöva konvertera från Raw till Jpeg utan att göra någon justering. Hur gör jag detta på enklaste och snabbaste vis?

Mvh / Paulo

Hej ! Jag har ca 200 bilder som jag skulle behöva konvertera från Raw till Jpeg utan att göra någon justering. Hur gör jag detta på enklaste och snabbaste vis?

Mvh / Paulo
Markera bilderna du vill konvertera i Bridge, högerklicka och välj öppna i Camera Raw (kanske inte alla 200 bilder på samma gång, beror på hur mycket minne du har i datorn).

I Camera Raw väljer du Select All och klickar på Save Image längst ner till vänster. Ställ in vilken folder du vill spara till och övriga inställningar du vill göra. Klicka på Save. Klart!

Markera bilderna du vill konvertera i Bridge, högerklicka och välj öppna i Camera Raw (kanske inte alla 200 bilder på samma gång, beror på hur mycket minne du har i datorn).

I Camera Raw väljer du Select All och klickar på Save Image längst ner till vänster. Ställ in vilken folder du vill spara till och övriga inställningar du vill göra. Klicka på Save. Klart!

Stort tack !! Smidigt och enkelt!

Vänligen / Paulo

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto