ANNONS
Annons

Kontrollenhet för blixt, vilken?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kört det mesta..

Har kört det mesta med utgångspunkt från Nikons egna SB blixtar.
Har Sb-910/900/800/700. har använt SU-800 ( som jag just sålde här på Fotosidan en vecka sedan) och nu använder jag Phottix Odin systemet alltså triggers och recievers. Funkar super bra. Jobbga med SU-800 var att med infrarött hittade den inte blixtarna utomhus ibland när do stod lite i fel läge. Med Odin systemet har det varit felfritt.
Har även kört lite med V5 Cactus triggers men tycker Odin är smidigare.
Har även förr när jag hade Nikon D700 använt den uppfällbara blixten som commander för SB blixtarna, och det fungerade också helt ok, dock tror jag den syntes stundtals fast den inte skulle göra det när jag hade den som comander.
Så min rekommendation är Phottix Odins som transmitter/reciever och trigga SB blixtarna med.
Lycka till!

Behöver hitta en prisvärd kontrollsändare för att styra 1-3 Nikon CLS blixtar, SB600 - 900. Är ju dock en djungel av alla sådana tillbehör och har inte överdrivet bra koll på just den biten utrustning, så skulle uppskatta lite tips om vad som är rätt för mig. Vill kunna styra blixtarna individuellt eller skjuta alla samtidigt, med i-TTL eller utan, de blixtarna jag har nu är 2st SB600, kameran är D3s.

http://www.photax.se/product/godox-x1-n-i-ttl-kit-nikon detta

Fungerar den radiosändaren tillsammans med t.ex Nikon SB600 / 700 ?

Nej, Nissin blixten har radiosmottagaren inbyggd i blixten och sändaren är avsedd enbart för den. Men man skall kunna arbeta med flera Nissin blixtar.

Själv använder jag idag Nikon SB-700 2st, samt en SB-910.
Dessa triggar jag med Nikon D750 inbyggda blixten.

Det hade nog vart billigare för mig att köpa mottagare och sändare avsedd för mina nuvarande blixtar, men jag ogillar att ha massor av extra tillbehör ovanpå blixtarna som även dem behöver batterier osv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar