ANNONS
Annons

Konica Minolta Dynax 5D ELLER Olympus E-500?????

Produkter
(logga in för att koppla)

patcha

Ny medlem
Jag HAR sökt gamla inlägg men lyckades inte hitta något som behnadlade båda dessa kameror.

Vi kommer att få ett presentkort till Onoff på ca. 7200:- och tänkte då äntligen passa på att köpa den mkt. välbehövda kameran, men jag har så svårt att välja mellan dessa två.

Någon som har några tips?

Vi vill kunna ta bra kort snabbt och enkelt (barn och hund som rör sig snabbt och ofta i dålig belysning) samt kunna ta lite mer avancerade macrobilder och naturbilder om det går.

*HJÄLP*
 
Hade du frågat för några dagar sedan så hade jag nog rekommenderat Konica Minolta (har varit på väg att köpa en själv). Framförallt för att den har inbyggd antishake men också för att den känns skön att hantera.
Men med tanke på att Konica Minolta kommer att försvinna som eget märke (tas över av Sony) så råder jag dig att avvakta ett tag för att se vad som händer. Går priset på dom sista KM ner? Kommer Sony snart med något nytt med KM teknik o.s.v.
mvh
Lasse
 
Andrahandsvärdet lär påverkas negativt av att Sony tar över och KM försvinner som eget märke.
 
Jag rekommenderar E-500, precis som jag gjort i dom andra triljonerna med trådar angående det här ämnet.. sök igen, för trådarna finns där.
 
Konica minolta är kanon

Jag kan varmt rekommendera Konica Minolta 5D. Den är mycket bra att jobba med i alla lägen. Vad beträffar försäljningen till Sony tror jag att det blir som med både Volvo och Saab: varumärket är så STORT, så det kommer följa med i många år och stå som garant för hög kvalité och bra prestanda. Go for it!
//Mvh Björn
 
Konica Minolta - utan tvekan!

Att Sony kommer att ta över tillverkningen av deras systemkameror innebär självklart inte att kamerorna kommer att "försvinna". Man köper KM därför att de har en befintlig och väletablerad objektivfattning, tekniskt know-how och en gedigen tradition av systemkameratillverkning. Sony har allt "in house", utom just systemkameror. Nu får de även det, och deras satsning torde vara långsiktig.

Sedan kommer KM:s kameror förstås att bli kult!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.