Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konica Minolta DiMAGE Z3

Produkter
(logga in för att koppla)

Vanne

Ny medlem
Hejsan!

Tror ni att den här kameran är en bra nybörjarkamera?
Med tanke på priset och kvailiteten verkar det rätt bra.

Tacksam för svar och andra tankar.

Här har du en hel hög med åsikter på engelska, en del bra, men även dom som är missnöjda.
DP review KM Z3

(edit)
Vid fotografering i mörker är den inget bra.
Bilderna blir brusiga och den har svårt att hitta fokus. Jag har själv en Z5:a och det är i stort sett samma kamera.

Z3 har fått bättre betyg än Z5 som är för brusig.
nu kommer Z6 med 6MP men den har samma storlek på sensoren så det är stor risk att den kommer att ha mera brus än Z5.

Senast ändrad:
Tack för svaren!

Jag har läste lite på dpreview och dom flesta verkar tycka den är bra.

Men vad tycker ni här som har den?

Tja, jag är nöjd med den... den är som sagt lite dålig på att fokusera när det är dåligt ljus.
Ett annat problem är att det blir mycket brus i bilderna, jag kör jämt på ISO 50 men då får man så ruskigt långa slutartider ibland tyvärr.
Det är ett härligt grepp på kameran, man kan göra många egna inställningar, bra brännviddsomfång, även fast jag nästan aldrig går ända till max tele.
Macron är suverän tycker jag.
Den duger helt klart som nybörjarkamera, framför allt för att man kan pilla en massa själv när man börjar bli varm i kläderna + att den har fullt autoläge om man vill ha det så. Nu borde även priset ha sjunkit en hel del.

Jo, eftersom man är nybörjare tänkte jag att man inte behöver den fetaste och dyraste att börja med.

På Cyberphoto.se kostar den ca 2700 just nu. Bra pris?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar