ANNONS
Annons

Konica Minolta Dimage A1

Produkter
(logga in för att koppla)
Du missar lite vidvinkel men får desto mer tele... o säkert finns det konvertrar som utvidgar brännviddsomfånget ytterligare. Jag skulle greppa de olika kandidaterna o låta känslan styra... har inte sett 8800 i verkliga livet, än mindre hållit i den så jag vet inte hur den känns. O även om jag visste det så vore det rätt ointressant för dej. Den kamera du tycker känns bäst är den du kommer att trivas bäst med o ta flest bilder med.

När du ändå är uppe i tassemarkerna runt 10000 så kläm för all del även på D70! Trots en del nackdelar med DSLR-r så har de en stor fördel. Bildkvaliteten. Speciellt på höga ISO... o så erom snabba... men då får du förstås ingen vrid- o roterbar skärm (vad skulle du ha den till när du ändå inte får se bilden förrän efteråt!?) o ingen filmmöjlighet o ett aldrig sinande begär efter din nästas linser... eh din nästa lins!
 
hade bara D70 haft ett hus av metall så hade förmodligen saken varit biff, dock är jag något tveksam till att sensorn ganska fort blir dammig och sen svår att göra ren. Var iväg på en fototripp i Norge i somras (som vanligt) med en kompis som har en Canon 1D och under dom här veckorna drogs det in damm på sensorn och vi upptäckte "döda" pixlar. Med en bra kompaktkamera hade jag i allafall sluppit dammproblemet och sen kör jag på med min analoga som backupp och kan lattja med div. gluggar där.
Eftersom jag aldrig använder högre ISO än 100 (och alltid, alltid stativ) så är bara frågan hur det skiljer i brus med Coolpix 8800 och D70 vid låga ISO-tal. Har oxo kollat en del på Canon 20D men det känns som där har varit för mycket strul nu i början.
 
Hej jag har pratat med en om D70 var nämligen påväg att köpa denna själv. Men denna person sa att jag inte borde köpa den på grund av.... Antingen va de med motljus eller ISO men men... Sa att köpa D100 va bättre kostar lite mer men det va de värt. Hoppas det hjälper något i ditt sökande. Men jag rekomenderar fortfarande KMD A1/A2
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.