KGS
Aktiv medlem
Du missar lite vidvinkel men får desto mer tele... o säkert finns det konvertrar som utvidgar brännviddsomfånget ytterligare. Jag skulle greppa de olika kandidaterna o låta känslan styra... har inte sett 8800 i verkliga livet, än mindre hållit i den så jag vet inte hur den känns. O även om jag visste det så vore det rätt ointressant för dej. Den kamera du tycker känns bäst är den du kommer att trivas bäst med o ta flest bilder med.
När du ändå är uppe i tassemarkerna runt 10000 så kläm för all del även på D70! Trots en del nackdelar med DSLR-r så har de en stor fördel. Bildkvaliteten. Speciellt på höga ISO... o så erom snabba... men då får du förstås ingen vrid- o roterbar skärm (vad skulle du ha den till när du ändå inte får se bilden förrän efteråt!?) o ingen filmmöjlighet o ett aldrig sinande begär efter din nästas linser... eh din nästa lins!
När du ändå är uppe i tassemarkerna runt 10000 så kläm för all del även på D70! Trots en del nackdelar med DSLR-r så har de en stor fördel. Bildkvaliteten. Speciellt på höga ISO... o så erom snabba... men då får du förstås ingen vrid- o roterbar skärm (vad skulle du ha den till när du ändå inte får se bilden förrän efteråt!?) o ingen filmmöjlighet o ett aldrig sinande begär efter din nästas linser... eh din nästa lins!