Annons

Komplettera objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

alexo

Medlem
Vill fylla på med nytt/nya objektiv, har i dag 17-55/2.8 IS och 70-200/4 L IS som sitter på en 7d, har ni några förslag på bra objektiv som är bra till att fota interiörer? Har funderat lite på 10-22/3.5-4.5?
Ett macro med och kanske ett fast kom med förslag.
 
10-22mm hade jag på min 50D, ett riktigt härligt objektiv och ett bra komplement till dina nuvarande objektiv.
 
Canons 10-22 är säkert riktigt bra.
Men jag tycker man ska se till hur mycket man kommer använda det, om man nu inte är gjord av pengar.
Jag valde sigmas 10-20 istället och tycker det var mycket för pengarna.
Råkade springa över det på Elgiganten för 3995kr!
 
Jag kan helt klart rekommendera Canons 10-22 på 50D. Mycket bra skärpa med naturliga färger och välfungerande autofokus. Priset på detta objektiv visar faktiskt lite av klassen på det, efs till trots.....Känner mig definitivt inte stressad att köpa ett 16-35L till min Ds...
 
Blev ett canon 10-22 och ett 60 mackor i dag, fick tag på ett beg på scandinavianphoto för 5300 knappt använt som nytt. Bra med garanti i 3 mån, kollade runt lite på blocket men dom är dyrare där och ingen garanti.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.