Annons

Kompletera utrustningen

Produkter
(logga in för att koppla)
Oscar Cederqvist skrev:
Blixten använder man väl ganska mycket ,om man har en:).

Blixt borde vara inbyggt på den kamera trådskaparen har.... :)

Undviker blixt om jag inte måste. Då blir det bara några gånger. Slår man ut det på alla tagingar så blir det inte så mycket.

Glugg kommer före blixt.

Med en extern blixt får man ett så stort mervärde än den interna (som självklart finns på 400D) så den används mycket mer. Klart värt att sattsa på ! Fördelen med en Canon blixt är att automatiken (TTL) fungerar helt utan problen. Jag använder min 420 och 30D ihop med både Sigma 15-30/3.5-4.5, Sigma 30/1.4, Sigma 70-200/2.8, Canon 50/1.4 och Canon 100/2.8 utan några som helst problem (jag har hört att om man har ex. sigma blixt så funkar inte den med vissa kombinationer av objektiv).

/ Erik

ekemannen skrev:
Med en extern blixt får man ett så stort mervärde än den interna (som självklart finns på 400D) så den används mycket mer. Klart värt att sattsa på ! Fördelen med en Canon blixt är att automatiken (TTL) fungerar helt utan problen. Jag använder min 420 och 30D ihop med både Sigma 15-30/3.5-4.5, Sigma 30/1.4, Sigma 70-200/2.8, Canon 50/1.4 och Canon 100/2.8 utan några som helst problem (jag har hört att om man har ex. sigma blixt så funkar inte den med vissa kombinationer av objektiv).

/ Erik

Blixt i all ära! Men jag satsar först på en bra glugg innan jag sparar ihop till en Canon 430ex!

(Nu har jag hyfsad glugg och 430ex blixt redan... men om jag satt i samma sits som trådskaparen.)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar