Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kompaktkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

perrypride

Aktiv medlem
Hej kamrater.

Jag skall köpa mig en kompaktkamera som jag kan ha med mig för tillfällen då jag inte ids kånka på min systemkamera.

Min budget är relativt låg, runt 2000 kr.

Vilken kompakt är bäst i dag för detta pris?

Fridens liljor!
 
Jag funderar på en Canon Ixus 100IS som ligger på ca 2000kr just nu. Den verkar helt ok.

Någon som har erfarnehet från denna kamera?
 
Innan man slår till på R10 bör man vara medveten om att den brusar och brusreducerar mycket hårt redan på lägsta iso, om man inte stör sig på det och de något trista blixtexponeringarna så är det säkert ett bra alternativ.

ISO 80:
http://a.img-dpreview.com/reviews/Q408enthusiastgroup/samples/specifics/RicohR10__ISO80_13.JPG

Allvarligt, är det där en jpeg direkt ur kameran? Den ser ju rent för jävlig ut! Det är så få detaljer kvar i bilden att den blir OK först nedskalad till ungefär 640*480. Min W810 tar bättre bilder.
 
Jag funderar på en Canon Ixus 100IS som ligger på ca 2000kr just nu. Den verkar helt ok.

Någon som har erfarnehet från denna kamera?

Japp jag har en. Jag är vansinnigt nöjd med min. Det enda negativa är väl att batteriet inte är bättre och att den är ganska långsam på att ladda blixten.

Nu hade jag nog köpt 120 IS istället för att få mera vidvinkel men den fanns inte när jag köpte min.

M
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.