Vanish
Medlem
Kompaktkamera för skidåkning
Jag söker en kompaktkamera som komplement till min systemkamera, de dagarna då jag inte orkar släpa med den stora kameran ut i berget. Jag har en Nikon Coolpix AW110 (actionkamera) men är så otroligt besviken över den och vill bara slänga iväg den.
Det jag skulle önska i en kompaktkamera är:
+Inte actionkamera
+Inte allt för stor, ska få plats i jackfickan
+Snabb, viktigt att jag kan ta bilder för skidåkning. Vet att det aldrig blir så bra som i systemkameran, men får kompromissa. Bättre med en del bilder än inga alls!**
+Runt 2-3000kr
Saker jag inte behöver, eller bryr mig om:
-GPS
-Pekskärm
-Massa, massa zoom (ingen nackdel men inget krav att ha x30 zoom)
-Wifi
**Viktigt att jag kan fortsätta ta bilder utan att kameran fryser fast för att börja spara dom. Den får gärna frysa för att spara när man släpper på knappen. Men behöver kunna hålla inne den under själva åket som jag vill ta kort på! Hoppas ni förstår.
Jag har kollat lite på:
Panasonic Lumix DMC-TZ60 - betalar jag för något jag inte behöver?
Sony Cyber-shot HX60 - lite för stor?
Sony CyberShot DSC-WX350 - för långsam?
Vad anser ni, finns det några andra kameror som jag borde kika mer på? Och av dom jag redan tittat på, är det någon som kan passa mig?
Tack på förhand!
Insåg att jag la denna i fel forumsdel. Så admin får gärna ta bort denna tråd
Jag söker en kompaktkamera som komplement till min systemkamera, de dagarna då jag inte orkar släpa med den stora kameran ut i berget. Jag har en Nikon Coolpix AW110 (actionkamera) men är så otroligt besviken över den och vill bara slänga iväg den.
Det jag skulle önska i en kompaktkamera är:
+Inte actionkamera
+Inte allt för stor, ska få plats i jackfickan
+Snabb, viktigt att jag kan ta bilder för skidåkning. Vet att det aldrig blir så bra som i systemkameran, men får kompromissa. Bättre med en del bilder än inga alls!**
+Runt 2-3000kr
Saker jag inte behöver, eller bryr mig om:
-GPS
-Pekskärm
-Massa, massa zoom (ingen nackdel men inget krav att ha x30 zoom)
-Wifi
**Viktigt att jag kan fortsätta ta bilder utan att kameran fryser fast för att börja spara dom. Den får gärna frysa för att spara när man släpper på knappen. Men behöver kunna hålla inne den under själva åket som jag vill ta kort på! Hoppas ni förstår.
Jag har kollat lite på:
Panasonic Lumix DMC-TZ60 - betalar jag för något jag inte behöver?
Sony Cyber-shot HX60 - lite för stor?
Sony CyberShot DSC-WX350 - för långsam?
Vad anser ni, finns det några andra kameror som jag borde kika mer på? Och av dom jag redan tittat på, är det någon som kan passa mig?
Tack på förhand!
Insåg att jag la denna i fel forumsdel. Så admin får gärna ta bort denna tråd
Senast ändrad: