Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Jag köpte en Samsung A42 5G för ca ett år sedan och 5G har man ju inte haft någon större nytta av än även om det kan vara bra ibland att vara ute i god tid och förberedd när det händer - men hittills har väl inte särskilt mycket hänt även om min operatör lovade en hel del redan för ett år sedan. Jag minns att jag testade i våras på Hötorget och då nådde jag väl drygt 150 Mbit men det flaggades fortfarande som 4G. I Skärgården har vi en bra mast på Tynningö som ger lika bra värden den med om man har sikten fri.
... MEN IDAG hände det. Jag var inne i stan och skulle just gå till Kungshallen för lunch då fan flög i mig och jag drog igång "Bredbandskollen" för en ny avstämning och döm om min förvåning - 800 Mbit trådlöst! Smått sanslöst. Vem fan behöver fiber ... eller?
Nå väl, vad tror ni det här tar vägen och vilka möjligheter ser ni som fotografer med detta? När ser vi kameror med 5G? I telefonerna är vi ju inne på andra året nu.
... MEN IDAG hände det. Jag var inne i stan och skulle just gå till Kungshallen för lunch då fan flög i mig och jag drog igång "Bredbandskollen" för en ny avstämning och döm om min förvåning - 800 Mbit trådlöst! Smått sanslöst. Vem fan behöver fiber ... eller?
Nå väl, vad tror ni det här tar vägen och vilka möjligheter ser ni som fotografer med detta? När ser vi kameror med 5G? I telefonerna är vi ju inne på andra året nu.