iSolen.se
Guest
Det är väl ingen som är tvångskommenderad till att ta bilder till kommunens hembygdsskrift?
Nu läser du inlägg som fan läser bibeln (jag tar inte illa upp, du får skriva hur du vill) Försök se vad jag är efter så tror jag vi fortsätter där.
Å andra sidan bör en kommun vara noga med hur skattemedel spenderas. Om kommunen kan få något gratis så är det bra för nivån på kommunalskatten nästa år.
Självfallet men det får inte heller ske på någons bekostnad. Just kommunen som ju är politiskt styrd tycker jag nog ska föregå med gott exempel och inte försöka utnyttja en grupp som är erkänt svag, privatpersoner och fotografer. Om de ska spara skattepengar vore det bättre om de tex försökte få ett byggjobb gratis gjort från stort byggbolag eller så, då drabbar besparingen ingen svag.
"Arbetarkommun" (eg. "arbetarekommun") är vad lokala socialdemokratiska (och antagligen även andra partier till vänster) lokalavdelningar kallar sig. Andra partier har andra benämningar på motsvarande delar av sin partiorganisation.
I det här fallet handlar det om en av Sveriges kommuner, vilket är en annan sak. Jag antar att du kallar Norrköpings kommun för "arbetarkommun" eftersom den är (åtminstone delvis) vänsterstyrd, men jag tycker att det är att blanda ihop begreppen. När socialdemokraterna var ett dominerande parti i Sverige så kan det nog ha varit så på sina håll att den socialdemokratiska lokalorganisationen mer eller mindre sammanföll med kommunens styre, men är det inte så vanligt längre.
Jag blandade inte in politik och därmed inte ihop begrepp. Norrköping är en klassisk industristad som historiskt haft många industriarbetare, dvs grupper av människor som haft mindre möjlighet att påverka sin situation. Kan väl passa på att nämna att min politiska hemvist inte finns vänsterut men det hindrar mig inte att tycka att fotografer kan behöva stöd och inte parter som utnyttjar dem.