Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kommetera mina bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Victor

Aktiv medlem
Hejsan! Skulle vara tacksam ifall fler skulle vilja kommentera mina bilder. E alltid kul att få kritik från fler än en person.


/Victor
 
Du är inte ensam om att vilja ha kommentarer. Inget illa ment, men jag tror att såna här inlägg snarare leder till ovilja att kommentera dina bilder.

Du har fått ungefär lika många kommentarer som du har gett själv, det tycker jag inte är någon dålig skörd. Ett bra sätt att få fler kommentarer är att göra dig lite mer synlig genom att kommentera andras bilder.
 
Senast ändrad:
Jag tror helt på Jims inlägg, att det kan leda till ovilja..
Visst vill nog de flesta av oss ha synpunkter på våra bilder men de uppriktiga synpunkterna får vi nog ändå oftast av dem som klickar sig in på bilden för att den ser intressant ut. Sen fungerar det ju så att många kikar tillbaks till kommentatorn och lämnar en kommentar tillbaks. Kalla det för ryggdunkande eller vad som helst men personligen gör jag ofta så eftersom jag ändå vill se vem som kommenterat min bild och ofta får jag samma gensvar själv också efter att kommenterat någon bild. Börja skriv mer kommentarer själv och se vad som händer....

MVH Lotta
 
Ja det känns ju på något sätt lite fräckt och ohyfsat att tigga om kommentarer, speciellt på detta sätt.
 
Jag förstår din önskan att få bilderna kommenterade.

"Problemet" med att även uttrycka det är att det finns ett antal personer som känner att när någon uttrycker sådant så måste man med alla medel som finns trycka till personen mot väggen för att lära den personen lite hyfs och vett.

Som jag ser det så är det helt förståeligt att man gärna vill bli lite syndade i sömmarna avseende sina fotografier.

Tröttsamt är när det någon/några försöker trycka till denna önskan.

Mitt tips till den/dessa personer är helt enkelt att gå vidare till nästa kommentar/fråga/fundering som kanske skall falla den personen mer i smak...

Nu skall jag kolla på dina bilder och lämna en kommentar på bilderna.

;-)
 
andersgunnare skrev:

"Problemet" med att även uttrycka det är att det finns ett antal personer som känner att när någon uttrycker sådant så måste man med alla medel som finns trycka till personen mot väggen för att lära den personen lite hyfs och vett.

Jag antar att alla som lägger upp bilder på Fotosidan vill få kommentarer på sina bilder, det är själva drivkraften bakom sajten.
Det betyder att alla ska kunna tigga kommentarer i forumet. Wow, vad *inte* kul det blir att läsa här då...
 
Alla som vill ha kommentarer kan väl be om det här? Det blir mer överskådligt om vi samlar alla kommentartiggerier på ett ställe...
 
Tänk om...

alla (inkl. mig själv) kommenterade bilderna istället för inlägget. Skulle kännas mer kreativt.
 
Asså...

Det där med att man ska ge kommentarer för att få funkar inte så bra.. jag har gett 30 stycken och fått 7. Det är nog mer en fråga om hur lata folk är och inte är :)
 
Jag drabbades inte av någon plötslig ovilja för att kommentera? :)
Tycker det är heelt ok att fråga på detta viset!
 
Re: Asså...

DaCool skrev:
Det där med att man ska ge kommentarer för att få funkar inte så bra.. jag har gett 30 stycken och fått 7. Det är nog mer en fråga om hur lata folk är och inte är :)

Och jag har lämnat 342 kommentarer på bilder och fått 75 tillbaka. Dvs lämnat 4,56 kommentarer för att få 1 tillbaka. För dig är samma siffra 4,29, så statiskt sett så håller det i sig...

Skämt osido så är det inte lika många som ägnar sig åt att kommentera som det är som ägnar sig åt att vilja få kommentarer. Så man får nog leva med att inte få lika många kommentarer som man ger.

/Svante

P.S Nu skall jag kommentera några bilder...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.