Jonsjoberg
Avslutat medlemskap
Men som tur är finns ju 1D, 1DmkII, 1DmkIIn, 20D, 30D, 1DsmkII, som har bättre prestanda för sportfoto än alla pentax kameror.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
elbe skrev:
Tror inte att man utifrån detta test kan säga nåt annat än att det ena testet utförts i mer än dubbelt så mycke ljus som det andra...
40D är nog mer än dubbelt så bra kamera som K10D men K10D ligger ju ett helt år efter så de är väl inte så konstigt heller...
En slutsats av dessa "dubbla" resonemang kanske är att K10D är knappt halvvuxen än...
Punkk skrev:
Det låter ju kanonbra. Betyder det att vi i fortsättningen kommer återfinna dig i canonforumet diskuterandes 40d istället för att trolla i Pentaxforumet?
elbe skrev:
Nä varför de!?
Jonsjoberg skrev:
Men som tur är finns ju 1D, 1DmkII, 1DmkIIn, 20D, 30D, 1DsmkII, som har bättre prestanda för sportfoto än alla pentax kameror.
Roland Mabo skrev:
Det tycks mig som att det finns en del problem med autofokusen hos Canon - men det kanske inte var autofokusen du åsyftade med "bättre prestanda"?
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1036&message=23789463
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=24161881
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=24456640
Hälsar
R
Punkk skrev:
Därför att inlägg som det här...
40D är nog mer än dubbelt så bra kamera som K10D men K10D ligger ju ett helt år efter så de är väl inte så konstigt heller...
En slutsats av dessa "dubbla" resonemang kanske är att K10D är knappt halvvuxen än...
...är ett typexempel på vad wikipedia definerar som s.k. flamebait (vet ej bästa svenskt ord):
Flamebait is a message posted to a public Internet discussion group, such as a forum, newsgroup or mailing list, with the intent of provoking an angry response (a "flame") or argument over a topic the troll often has no real interest in.
Jonsjoberg skrev:
Haha, vad skulle de där trådarna visa?
Roland Mabo skrev:
Jag tycker inte priset på Pentax är ointressant.
Du förväntar dig uppenbarligen prestanda i en Pentax för under 8 000 kr som du hittar i andra kameror som kostar över 30 000 kr. Jag kan ha fel, men jag tror inte det går att göra en kamera med prestanda som en 30 000 kr kamera för under 8 000 kr. Ingen har ju lyckats med det hitills, inte ens Pentax. Det är givetvis tragiskt, men så är verkligheten.
Du klagar på en kamera för under 8 000 kr för att den inte ger samma prestanda som en 30 000 kr kamera, det känns väldigt märkligt för mig. Det är som att klaga på att fritidshuset man hyr för 1000 kr i månaden har ett vanligt utedass istället för vattentoan med jacuzzi som grannens hus för 5000 kr i månaden har.
Om du vill ha prestanda som en 30 000 kr kamera för under 8 000 kr så tror jag att du får leta länge, då kanske det är bättre att köpa 30 000 kr kameran med en gång istället för att klaga på kameran under 8 000 kr?
Vi vet inte idag vad Pentax kommer erbjuda för nya kameror till hösten och vi vet inte heller deras pris. Vi har en intervju från i våras med K D Torigoe och K Tatamiya där de säger att de utvecklar två nya kameror för presentation nu i höst före jul. En ny instegsmodell och en ny kamera över dagens K10D. I intervjun talar de även om ytterligare en kamera, som ligger över kameran som ligger över K10D. Den kameran, alltså toppmodellen, kommer dock inte att presenteras denna höst därför att specifikationerna för den inte ens var klara i våras. Det finns i dagsläget inga specifikationer offentliggjorda att ge ut.
I dagsläget kan vi endast spekulera fritt, tills Pentax släpper information om sina nya produkter. Pentax Europe har kallat till en presskonferens den 23 Augusti, vi vet inte vad de kommer att säga då men det kan vara en god idé att vänta. För ingen kan besvara trådställarens fråga idag, för den informationen som kan besvara frågan är än så länge inte offentliggjord av Pentax. Det finns alltså inget svar idag att ge.
Hälsar
R