Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kommer det en efterträdare till 5D II snart måntro?
- Trådstartare Melmis
- Start datum
wfrank
Aktiv medlem
Sånär som på Tsunamins ännu oöverblickbara effekter som sorgligt drabbat både Canon och Nikon så borde både MkIII och D700's efterföljare komma i år. Skulle dock inte hålla andan just nu. Det blir förmodligen två helt fantastiska kameror eftersom de båda ska försöka fortsätta äga det "övre prosumersegmentet" - jämte Sony som knaprat lite i kanten.
Sen kommer husen sannolikt säljas för (kollar längre in i spåkulan) runt 25K för att efter ett år sakta sjunkit till 20. Dvs kanske 1.5 år från nu. Om 1 år och 7 månader kommer typ Rajala ha en drive där den säljs för 19 och då blir Canonen min för jag längtar redan efter dess AF. Det är där jämte sedvanlig gradvis förbättring av brusprestanda där det största skillnaderna mot MkII kommer finnas. Om den (tyvärr mot min förmodan) skulle få vikbar skärm blir den min tidigare än så. Det är min plan iaf
Sen kommer husen sannolikt säljas för (kollar längre in i spåkulan) runt 25K för att efter ett år sakta sjunkit till 20. Dvs kanske 1.5 år från nu. Om 1 år och 7 månader kommer typ Rajala ha en drive där den säljs för 19 och då blir Canonen min för jag längtar redan efter dess AF. Det är där jämte sedvanlig gradvis förbättring av brusprestanda där det största skillnaderna mot MkII kommer finnas. Om den (tyvärr mot min förmodan) skulle få vikbar skärm blir den min tidigare än så. Det är min plan iaf
Candersson
Aktiv medlem
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Men allt är som sagt ren spekulation, ingen som vet mer än du här på forumet, det gissas hit och dit jämt och någon gång slår det ju in, för någon gång kommer det ju en ny modell. Vad gäller 5d uppdatering så utgår folk ifrån mellanrummet mellan första modellen och Mark II. Till skillnad från xxd modellerna som ju kommit i många versioner med visst mellanrum så vet man ju bara ETT tidsrum mellan modellerna vad gäller 5d. Detta ger ingen ledning när nästa kommer. En gissning är väl när det kommer konkurrens. Den har inte kommit än, det är väl Nikon som jagar med en uppdaterad D700 i så fall. Utan någon sådan har Canon ingen anledning i världen att byta nuvarande modell. Men visst, är inte otroligt att det kommer i höst, men jag tror nog de låter Nikon komma först, för att sen toppa.