Annons

Kommentera första bilden me studioblixtar

Produkter
(logga in för att koppla)

billyskate

Aktiv medlem
Hejsan!

Har fått låna hem ett studioblixtpaket av en kompis och testade idag för första gången. Skulle någon kunna kommentera min bild? Jag har inte lärt mig att läsa av histogramet ännu så jag skickar med det så kan ni väl säga om det är rätt eller felexponerat och så.

http://www.beeimages.se/lovisa/

MVH Billy - Beeimgages.se

Ser bra ut , så när på högra blixten som står för nära fotografen och ger blixtreflektioner i ögonvitorna.
Prova att ställa höger blixt 0.5m mer åt höger och 0,5m bakåt(från dig).
Det är mina högst lekmannamässiga tankar...

Mvh
Rickard

Annars är ju ett tips att lägga upp bilder i Bildkritikpoolen som man vill ha kommentarer på istället för att ragga i forumet..
Jesper

Sorry , glömde helt bort att det är ju det som är idéen att ladda upp bilder här :) ..

En moderator kan ta bort tråden om han inte tycker om den. Annars har jag en till fråga: Vad gör jag nu med bilden i PS? Nu ser den ju ganska tråkig ut. Eller skall jag istället skriva en tråd i photoshop delen och fråga om hjälp där?

MVH Billy - Beeimages.se

Börja med att "rensa" huden väldigt varligt. Upp till dig hur hårt du vill gå fram med klonstämpeln.

Ganska vanligt (tror jag) är att du skärper bilden på ögon, tänder och nästipp och för övrigt softar huden lite. Testa med mängd 4 - 8 med oskärpa. (eget lager)

//Micke

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar