Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)

Sidni

Aktiv medlem
Hallå där alla fotointresserade människor ! :)

Jag har fått prevelegen att få vara med och ställa ut lite foton på en stor fotoutställning i Kristianstad. Där kommer vara allt från stora fotografer (i Sverige) till lokala talanger (that's me). Jag bara undrar om någon kan göra mig en liten tjänst och bara säga vad de tycker om mina foton ?? Har lagt upp några foton som jag ska ställa ut bla "Åhus ingen vackrare plats på jorden" "gammal eka" "Harmoni""Bubbels""Spaceigt"

Vill bara veta lite vad folk tycker, speciellt fotografer. Alltid lite smånervöst att visa sina verk på en stor utsällning.

De sista fotona jag nämnde har jag haft upplagda ett tag. Så där har jag redan fått en del kommentarer. Men ni får gärna ge fler :)

Är tacksam för er hjälp

När kommer denna utställning att vara? Att jag undrar beror på att jag o sambon funderar på att åka ner en sväng till Kristianstad i juli o hälsa på en släkting till sambon. Då skulle det vara kul att passa på att titta på en fotoutställning också. :)

Ska kika på dina bilder nu.

Fina bilder överlag, tycker jag! Måste vara roligt att få ställa ut!

Det jag funderade på var om du ska välja att ha med både Bubbels och Spaceigt? Den senare tycker jag har mer skärpa i hela bilden, medan Bubbels är lite oskarp i både för- och bakgrund. Om du väljer att ha med båda tror jag att oskärpan blir mer påtaglig - jag tror att folk kommer att jämföra bilderna och tänká att "jaha, den där var skarp men den där har hon allt fått lite sämre skärpa på"... Om du bara har med en av bilderna så kan man tolka det som att oskärpan är ett medvetet val du har gjort.

Annars har jag inte så mycket synpunkter. Du kommer säkert att få en trevlig erfarenhet av utställningen. Lycka till!!!

Har nu kikat på bilderna och håller med Hans angående "Bubbels" och "Spaceigt". "Gammal eka" verkar aningens mörk, men den kanske ser bättre ut på papper? (min skärm KAN vara felkalibrerad också, har haft problem med en del andra bilder också vad det verkar som). "Åhus ingen vackrare plats på jorden" är fin men jag tror nog bilden kan förbättras vad gäller ljuset och skillnaden mellan högdarar och lågdagrar. "Harmoni" antar jag är den bild som heter "Harmoniskt", den tycker jag om! :)

Vilken typ av bilder är det som kommer att finnas med i övrigt på utställningen? Vilka andra fotografer kommer att vara med?

Hej !

Tack för era svar :)

Jo det ska bli jätte kul att få vara med. Utställningen ska vara mellan den 3-10 juli i Cronushallen som ligger på norr. Det är festival i stan då så då är det 2 anledningar till att besöka stan ;)

Hmm har tänkt att ställa ut både bubbels o spaceigt men ni har kanske rätt med att man tänker mer på oskärpan i bubbels. Jag gillar ej o för sig att den är lite oskarp för det ger en soft känlsa.

Det kommer nog vara rätt så blandade bilder. Vet att årets bild ska ställas ut där. Har ej sett någon lista över fotograferna ännu. Men en fotograf som ska ställa ut där har tagit landskapsbilder från varje landskap i hela Sverige och publecerat flera böcker.

Såg hos inramaren att flera kändisbilder också skulle ställas ut :)

Ni får gärna komma och kika :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar