Annons

Kommentarer på ny hemsida

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanNyqvist

Aktiv medlem
Hej!

Här just lagt upp en hemsida. Skulle gärna vilja ha lite feedback.

www.frogsperspective.com

Kika runt och fundera på förbättringar och leta fel. En sak jag vet är att bildernas kommentarer inte visar å, ä och ö korrekt, det ska ändras.

Tack på förhand!
//Johan
 
Nytänkande med de olika kategorierna i form av temperatur!
Dock är jag inte så förtjust i ett sidscrollande galleri.

Jag gillar layouten, mycket fin. Men designen på loggan (Frog's Perspective) passar inte riktigt in tycker jag.

Annars mycket bra gjort!
 
det ser snyggt ut, men jag tror att sidan är lite för bred för många skärmar. Fattade heller inte hur man bläddrar bland bilderna.

MvH / Jonas
 
Många fina bilder. Fast jag tycker det är lite trögt att få rullningen att starta. Jag fibblar runt med musen lite här och där och efter en stund rycker det igång. Sedan är det kul att det går att öka och minska farten genom att flytta musen.
Själva upplägget med Hot, Cold osv. är ett roligt upplägg. Det gillar jag. Det kan kännas lite långt ibland att rulla fram nya bilder. Det kanske inte ska vara för många i varje grupp?
Jag vet inte riktigt, får titta lite mer först.
 
Ser inte helt dum ut...

Den gröna texten bör bytas. Är inte så snygg mot bakgrunden. Dessutom saknar jag möjligheten att kunna förstora upp bilderna. Det hade varit trevligt. Och jag förstår inte riktigt kategorierna.

Men annars var det en ganska stilren och snyggt avskalad sida!
 
Nytänkande med de olika kategorierna i form av temperatur!
Dock är jag inte så förtjust i ett sidscrollande galleri.

Jag gillar layouten, mycket fin. Men designen på loggan (Frog's Perspective) passar inte riktigt in tycker jag.

Annars mycket bra gjort!

Tack för det! Sidskrollande eller inte, ja det är nog en smaksak. Har gjort den med LRB portfolio. Ett tillägg till Lightroom, plus lite eget.

Vad är det med loggan som du inte gillar?
 
det ser snyggt ut, men jag tror att sidan är lite för bred för många skärmar. Fattade heller inte hur man bläddrar bland bilderna.

MvH / Jonas

Tack så hemskt. Sidan ska anpassa sig efter olika skärmbredder. Gör den inte det? Sen finns det ju ett skript som styr skrollningen, som tar nån sekund att ladda. Funkade inte det?
 
Många fina bilder. Fast jag tycker det är lite trögt att få rullningen att starta. Jag fibblar runt med musen lite här och där och efter en stund rycker det igång. Sedan är det kul att det går att öka och minska farten genom att flytta musen.
Själva upplägget med Hot, Cold osv. är ett roligt upplägg. Det gillar jag. Det kan kännas lite långt ibland att rulla fram nya bilder. Det kanske inte ska vara för många i varje grupp?
Jag vet inte riktigt, får titta lite mer först.

Tack! Jo, du har en poäng med antalet bilder. Men jag har inga större ambitioner att vara "säljande" eller tydlig. Vill bara vräka på, så då borde det ju funka ;)

Trögheten beror på skripten, som beror på uppkopplingen och datorn. På de flesta datorer jag testat på så går det rätt snabbt.
 
Den gröna texten bör bytas. Är inte så snygg mot bakgrunden. Dessutom saknar jag möjligheten att kunna förstora upp bilderna. Det hade varit trevligt. Och jag förstår inte riktigt kategorierna.

Men annars var det en ganska stilren och snyggt avskalad sida!

Hej! Tack för det! Vad gäller förstorningar så valde jag att ha ganska stora bilder från början. Det är ingen portfolio, eller något direkt erbjudande. Jag säljer ingenting, inte direkt i alla fall. Sen vill jag att man ska gå igenom en massa bilder, inte granska enskilda. Men det motsäger ju sig i hur de flesta använder internet. För det mesta är folk ju mer målstyrda och kollar snabbt på få saker.

Vi får se hur jag gör, kanske lägger till det sen?
 
Hej!

Här just lagt upp en hemsida. Skulle gärna vilja ha lite feedback.

www.frogsperspective.com

Kika runt och fundera på förbättringar och leta fel. En sak jag vet är att bildernas kommentarer inte visar å, ä och ö korrekt, det ska ändras.

Tack på förhand!
//Johan

Texten på "knapparna" tar lite mycket uppmärksamhet.
Du skulle låta dina bilder "tala".
Sänk opaciteten eller använd svagare grå (eller mildare färg) på texten.
 
Scrollningen kommer väl först igång när alla bilderna laddats? Var svårt att fatta i början att det fanns mer bilder.

Avskalat.. jag skulle nog lägga in lite mer djup i layouten.. lite skuggning/gradients?

Den nedre menyn skulle behöva avgränsare mellan alternativen, alternativt att nåt händer vid mouseover. "About Contact The Idea".. förstod inte riktigt vad det menyalternativet innebar när jag snabbläste ;)

Löptext kan du prova lägga in i en panel eller liknande.

Men inte alls tokigt. Kul att kunna lägga ut lite bilder och visa kompisar och släkt.
 
Scrollningen kommer väl först igång när alla bilderna laddats? Var svårt att fatta i början att det fanns mer bilder.

Avskalat.. jag skulle nog lägga in lite mer djup i layouten.. lite skuggning/gradients?

Den nedre menyn skulle behöva avgränsare mellan alternativen, alternativt att nåt händer vid mouseover. "About Contact The Idea".. förstod inte riktigt vad det menyalternativet innebar när jag snabbläste ;)

Löptext kan du prova lägga in i en panel eller liknande.

Men inte alls tokigt. Kul att kunna lägga ut lite bilder och visa kompisar och släkt.

Djup och skuggning, ja jag är inte tillräckligt slipad i konsten än, men det kanske kommer?

Funderar som sjutton på menyerna. Tror att en mouse-over och nån sorts indikering om vilken sida man är på skulle vara på sin plats.

Hur menar du med löptext och paneler?
 
Jag tycker idén är riktigt bra och jag gillar det mesta, håller dock med någon tidigare talare om att den gröna texten inte är så väldigt snygg. Annars som sagt en väldigt snygg sida.
//Kenneth
 
Jag tycker idén är riktigt bra och jag gillar det mesta, håller dock med någon tidigare talare om att den gröna texten inte är så väldigt snygg. Annars som sagt en väldigt snygg sida.
//Kenneth

Tack så mycket! Ska fundera på texten. Tycker att det anskrämligt ut med vit text. Men det finns ju andra färger...
 
Jag tycker att namngivningen på kategorierna var skitfyndiga! :D Mycket bra.
Däremot gillar jag inte automatscroll på galleriet, hellre att man får upp en scrollist så man kan scrolla själv, sådant gillar jag, men inte när det rullar automatiskt. Annars diggade jag sidan, snyggt. :)
 
Du verkar ha ungefär samma bildscroll som jag använder på min sida: www.torasenfoto.com

Tycker du fått till det rätt bra. Inte tokförtjust i layouten, men det är ju smaksak och rätt okonstruktivt att kommentera.

Det jag framförallt saknar är nånting som binder samman. Jag fattar det där med ekointresset, att du gillar att resa, naturen. Man fattar nog att du är "naturfotograf". Men det känns ändå lite spretigt. Den fotografiska kvaliten är högre i vissa bilder, medans andra känns som att dom är där för rent berättande.
Mitt tips är att du ska bestämma dig för vad sidan verkligen handlar om. Som nån nämnde "visa bilder för polarna", vissa bilder ger det intrycket på mej med, dom säger mig samtidigt inte så mycket om rädda-vår-planetkonceptet så.. jag tror det vore bra att hitta en råd tråd och förmedla den så starkt som möjligt.

Generellt, som jag tror dom flesta har svårt för, _rensa_ ordentligt och ha bara det du absolut vill visa. Vill du visa bilder för polarna, eller whatever, skapa ett eget galleri och uttryck att galleriet är till för det.

Bara mina åsikter såklart. Jag gillar vad du har på gång med eko-rädda-naturen grejen och tycker det vore trevligt att se dig spinna vidare på den.
 
Du verkar ha ungefär samma bildscroll som jag använder på min sida: www.torasenfoto.com

Tycker du fått till det rätt bra. Inte tokförtjust i layouten, men det är ju smaksak och rätt okonstruktivt att kommentera.

Det jag framförallt saknar är nånting som binder samman. Jag fattar det där med ekointresset, att du gillar att resa, naturen. Man fattar nog att du är "naturfotograf". Men det känns ändå lite spretigt. Den fotografiska kvaliten är högre i vissa bilder, medans andra känns som att dom är där för rent berättande.
Mitt tips är att du ska bestämma dig för vad sidan verkligen handlar om. Som nån nämnde "visa bilder för polarna", vissa bilder ger det intrycket på mej med, dom säger mig samtidigt inte så mycket om rädda-vår-planetkonceptet så.. jag tror det vore bra att hitta en råd tråd och förmedla den så starkt som möjligt.

Generellt, som jag tror dom flesta har svårt för, _rensa_ ordentligt och ha bara det du absolut vill visa. Vill du visa bilder för polarna, eller whatever, skapa ett eget galleri och uttryck att galleriet är till för det.

Bara mina åsikter såklart. Jag gillar vad du har på gång med eko-rädda-naturen grejen och tycker det vore trevligt att se dig spinna vidare på den.

Hahaha! Precis, du har ju fattat det exakt! Nej, förlåt att jag skrattar, men det du beskriver berskriver jag på sidan The Idea. Tanken är ju inte att rädda världen, eller sälja bilder, eller visa mina finaste, bästa, skarpaste...

Tanken är att det ska spreta, att man själv bildar sig en uppfattningoch får en massa tankar. Om det för dig var "rädda världen" och kompisgalleri, så är det helt perfekt. Jag har varken ambitioner att rädda världen eller visa kort för polarna. Jag vill bara visa häftiga bilder från kallt till varmt, natur, kultur etc. Sen finns det ju en önskan om ödmjukhet i hela konceptet med Frogs Perspective,vilket man kan tolka som "rädda världen".

Jag har tidigare drivit eget företag och är sjukt less på att skala ner och rensa ordentligt. Jag vill vräka på!

Tack för din kommentar, det är jättekul!
 
Jag tycker att namngivningen på kategorierna var skitfyndiga! :D Mycket bra.
Däremot gillar jag inte automatscroll på galleriet, hellre att man får upp en scrollist så man kan scrolla själv, sådant gillar jag, men inte när det rullar automatiskt. Annars diggade jag sidan, snyggt. :)

Hej Jessica! Tack för det!

Jag är inte heller helt förtjust i det. Skulle helst ha velat haft ett som liknar iTunes och att länkarna bara flyttar fram i fotohögen, om du förstår. Hittar du ett sånt skript så säg till!

/J
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.