Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kommande Sony-kameror? (take two)

Produkter
(logga in för att koppla)

zkirtap

Aktiv medlem
[Gör ett nytt försök här eftersom den förra tråden:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=100027
mynnade ut i något helt annat än jag hade hoppats på eftersom den blev lite lätt OT...]

Har en Konica Minolta 5D som jag köpt en del utrustning till och egentligen är jag inte ute efter att byta märke, men jag har ett ganska stort sug efter en Nikon d90 som verkar vara en rätt fantastisk kamera som dessutom har den stora bonusen med filmfunktionen (det är visserligen inget måste men en väldigt trevlig bonus) som jag antar kommer att komma även på andra märkens kameror.En anledning till att jag funderar på att byta är att Nikon är ett större system att växa i och att begagnatmarknaden är såååå mycket större. Dessutom känns det som att byggkvalitet och ergonomi är, om något, bättre hos Nikon.

Hur som: Sony verkar lyckas förvalta arvet rätt väl och att byta märke är inget man gör "bara så där" så så lite så här i elfte timmen söker skäl för att inte byta. En sådan sak är att Sony har en minst lika läcker kamera på gång inom en inte alltför avlägsen framtid.

Någon som "vet" något?

Nja

Nej, ingen vet något.

De som vet något får inte berätta det.

Men man kan alltid spekulera:

En A500 och en A700 MkII dyker upp Q2 2009. A500'an får mycket från dagens A700 + filmfunktion men något sämre AF.

A700 MkII får live view + kanske filmfunktion. Även ett förbättrat AF-sysem och möjlighet att justera front-/backfokus för objektiven. Även ordentlig vädertätning och mer gummi i greppen. Givetvis blir det 15-18 Megapixlars.

[Gör ett nytt försök här eftersom den förra tråden:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=100027
mynnade ut i något helt annat än jag hade hoppats på eftersom den blev lite lätt OT...]

Har en Konica Minolta 5D som jag köpt en del utrustning till och egentligen är jag inte ute efter att byta märke, men jag har ett ganska stort sug efter en Nikon d90 som verkar vara en rätt fantastisk kamera som dessutom har den stora bonusen med filmfunktionen (det är visserligen inget måste men en väldigt trevlig bonus) som jag antar kommer att komma även på andra märkens kameror.En anledning till att jag funderar på att byta är att Nikon är ett större system att växa i och att begagnatmarknaden är såååå mycket större. Dessutom känns det som att byggkvalitet och ergonomi är, om något, bättre hos Nikon.

Hur som: Sony verkar lyckas förvalta arvet rätt väl och att byta märke är inget man gör "bara så där" så så lite så här i elfte timmen söker skäl för att inte byta. En sådan sak är att Sony har en minst lika läcker kamera på gång inom en inte alltför avlägsen framtid.

Någon som "vet" något?

Tror inte någon på FS kan svara på din fråga!
Kontakta direkt tillverkaren i Japan eller res dit själv.

Sony har hela Minoltas tidigare objektivsortiment, från 1985, att tillgå, gigantiskt alternativ, på begagnade, ofta i nyskick, - ett argument som räcker.

Ingen annan, än du själv, kan råda i ditt eget val!

Tror inte någon på FS kan svara på din fråga!
Kontakta direkt tillverkaren i Japan eller res dit själv.

Ingen annan, än du själv, kan råda i ditt eget val!

Tack för restipset! Japan vore spännande men nu var det ju primärt eventuella kunskaper om kommande modeller jag var ute efter.

Avslutningsvis har du rätt i att det bara är jag som kan avgöra vad som är rätt för mig och jag brukar fungera som så att jag mer än gärna får råd och synpunkter från andra - vilket jag nu fått från bl a dig.

Väldigt stort tack för att du tog dig tid att sprida värme och glädje!

Tack för restipset! Japan vore spännande men nu var det ju primärt eventuella kunskaper om kommande modeller jag var ute efter.

Avslutningsvis har du rätt i att det bara är jag som kan avgöra vad som är rätt för mig och jag brukar fungera som så att jag mer än gärna får råd och synpunkter från andra - vilket jag nu fått från bl a dig.

Väldigt stort tack för att du tog dig tid att sprida värme och glädje!

Ja, så är det, Japan är ett trevligt land, mycket att se.
Kontakta Sonys kameraavdelning, när du reser dit, fråga om du får se deras kommande modeller, säkert har de mycket på gång, - en D-SLR FF, för konsumentsidan, lär bli färdig för leverans under 2010.
Berätta för oss övriga, - förväntningarna stiger, vad kan komma?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar