Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kombinera resa med kameraköp

Produkter
(logga in för att koppla)

bigsmooth

Aktiv medlem
Hej! Vill ha lite tips var man kan åka i världen för att inhandla billiga kameraprylar. Ha redan en Nikon D80 men tänkte köpa en kamera till plus några objektiv och någon blixt. Är väl mest inne på New York och BHPhoto som verkar ha bra priser på det mesta. Finns det andra ställe i världen där det är billigare? som också skulle kunna vara ett fint resmål : )

Tack på förhand

Det är ju billigt att resa till New York, så det är nog ett lämpligt resmål om man vill att resan ska "löna sig". Men kom ihåg att du måste betala lokal moms på drygt 8 procent. Det blir alltså inte riktigt så billigt som man kan tro.

Just nu räcker det att resa till Storbrittanien. Kollade på EOS 40D med 17-85 IS USM. På Cyberphoto kostar den 14490, på Jessop kostar den 12420.
Dessutom! Vad jag förstått av övriga diskussioner så gäller garantin vid ett köp inom Europa.

/Pär B

Kollade på ett litet fotokit här i Sverige. bla D80+18-200objektiv+sb-800 blixt plus lite annat smått o gott.. skulle hamna på ca 20000, samma saker på BhPhot i NY blev runt 11000 sen tillkommer som sagt 8% plus ev moms.. men det blir ganska myket billagre ändå.

ErlandH skrev:
Fast Swefo är en tusenlapp billigare än Cyberfoto. Då skiljer det alltså bara en tusenlapp mot brittiskt pris.

Det priset hittade inte jag. Men om det skulle vara så så är ju en tusenlapp tillräckligt för att betala flyg och boende.

Viktigare i detta sammanhang tycker jag garantifrågan är.

PerboMan skrev:
Det priset hittade inte jag. Men om det skulle vara så så är ju en tusenlapp tillräckligt för att betala flyg och boende.
Sorry -- jag ser nu att de höjt priset till 14445 kr. Förmodligen köpte jag i tisdags sista exet till gamla priset (13495 kr). ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar