pl2se
Aktiv medlem
Jag tycker man först ska ställa sig frågan. Vad säljer jag på? Om priset är ens avgörande säljpunkt och främsta argument - då ska prislistan finnas på sidan. Men gärna enklare då!
Säljer du på bred kompetens och "allt i ett lösningar". Då är det DET som du ska framhålla på sidan.
Personligen undviker jag att sälja på pris. Det är ett rally som man inte vill vara i.
Det är inte ovanligt att fotografer, och andra företagare, justerar timpriser beroende på vem kunden är och vart i riket den befinner sig. En arkitektbyrå i södra sverige ger mig högre timpenning än en mindre lokal företagare.
SFF:s prisguid är ett bra stöd vid prissättning. Men har du för lite jobb är du för dyr och/eller för dålig. Har du mer jobb än du hinner med är du för billig.
mvh
Peter
Säljer du på bred kompetens och "allt i ett lösningar". Då är det DET som du ska framhålla på sidan.
Personligen undviker jag att sälja på pris. Det är ett rally som man inte vill vara i.
Det är inte ovanligt att fotografer, och andra företagare, justerar timpriser beroende på vem kunden är och vart i riket den befinner sig. En arkitektbyrå i södra sverige ger mig högre timpenning än en mindre lokal företagare.
SFF:s prisguid är ett bra stöd vid prissättning. Men har du för lite jobb är du för dyr och/eller för dålig. Har du mer jobb än du hinner med är du för billig.
mvh
Peter