Kul att få respons på hemsidan också, det är alltid välkommet. Ska se över så den blir mer "seriös" och ta bort korslänkarna.
Jag kanske skippar idén med gästbok också och kör på en mailkontakt för att ge möjligheten att skriva mail direkt från hemsidan.
När det kommer till videofoto vs stillbildsfoto så är det två helt olika arbetsprocesser. Det är också mer jobb med videofoto då det ofta handlar om att arbeta som filmfotograf (fast utan kemisk film). Därför är det två olika kategorier. Stillbild kan vara porträtt medan videofoto kan vara en filmproduktion med en helt annan arbetsprocess och längd. Därför är det prisskillnad. Sen är det också en egen bedömning baserat på att jag främst är videofotograf. Jag har mindre professionella referenser inom stillbildsfoto och heller inte optimal utrustning; tungsten ljus istället för blixt (vilket ligger på listan över kommande investeringar dock).
Däremot så vet jag inte om stillbildsfoto-priset är ok? Lite "farligt" att fråga här då det säkert finns konkurrenter
men jag har kollat igenom svenska fotografers förbunds prisguide och den varierar extremt. 650kr är dock väldigt lågt enligt den prisguiden, men sen har jag ju inte optimal utrustning heller. Jag har bara portfoliobilderna som referens om man säger så.
Jag kollade in din sida Kristoffer H och där står inga priser. Är det paketpriser då eller är det timlön du går efter? (för övrigt jäkligt snygga bilder min käre konkurrent
Jag ska granska "filmproduktions"-priset också. Det är lite svårt att bedöma just det då jag nog är ensam i hela Sverige om att arbeta med den processen. Naturligtvis så måste det bli skillnad om produktionen är förlagd i sydamerika jämfört med här. Några tips om hur man räknar ut priser för jobb utomlands så man inte går back pga resan?
Men det är jättekul att höra att designen går hem hos de flesta. Har aldrig gjort en hemsida förut och det här är version 56 efter tre månaders arbete eftersom det tog lite tid att lära sig den klumpiga html-koden.
EDIT: Nu har jag ändrat på hemsidan efter den hjälpsamma responsen här! Se gärna om det ser bättre ut.