Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kodak Porta 160VC
- Trådstartare m.bucht
- Start datum
Maverick
Aktiv medlem
Jo, det är en trevlig film med starka färger. Jag har precis beställt tio rullar från SP. Hudtonerna blir bra tycker jag, men jag har inte så mycket att jämföra med då jag tidigare bara använt kodaks och fujis standardfilmer där de flesta tenderar att bli lite bleka i huden.
I min album "mode" kan du se exempel på hur det blir ungefär, dessa bilder är med blixt taget på en stormarknad. Färgerna är rätt lika papperskopian. Skillnaden blir i tonomfånget. Min fotohandlare varnade för att använda den i mörka situationer då den tydligen ska sota igen för mycket i de mörka partierna. Då rekomenderade han NC istället.
Mvh
Maverick
I min album "mode" kan du se exempel på hur det blir ungefär, dessa bilder är med blixt taget på en stormarknad. Färgerna är rätt lika papperskopian. Skillnaden blir i tonomfånget. Min fotohandlare varnade för att använda den i mörka situationer då den tydligen ska sota igen för mycket i de mörka partierna. Då rekomenderade han NC istället.
Mvh
Maverick
Maverick
Aktiv medlem
Vet inte hur NC fungerar utan jag litar på min fotohandlare som jag anser kan bedömma den saken åt mig. Jag har inte fotograferat än, i mitt fall gäller det ett dop i en kyrka i början av juli. Jag tror dock att NC är lite mer neutral i färgerna. VC stärker ju färgerna en hel del.
Mvh
Maverick
Mvh
Maverick
julgus
Aktiv medlem
Hej
jag några rullar på min sambo med syskon. Gruppbild i julklapp var avsikten. Jag använde nämnd film och Kodak B/W 400. Personligen så blev jag mer nöjd med B/W filmen då den överraskade med fint resultat. Portan blev också bra, men som sgat så tyckte jag mer om svartvitt. Vad jag förstår så passar filmen bra till artificiellt ljus och helst kort exponeringstid. Så utomhus med hänsyn tagen till omgivande ljus (sämre) kanske inte är helt lyckat.
mvh
Johan
www.motljus.com
jag några rullar på min sambo med syskon. Gruppbild i julklapp var avsikten. Jag använde nämnd film och Kodak B/W 400. Personligen så blev jag mer nöjd med B/W filmen då den överraskade med fint resultat. Portan blev också bra, men som sgat så tyckte jag mer om svartvitt. Vad jag förstår så passar filmen bra till artificiellt ljus och helst kort exponeringstid. Så utomhus med hänsyn tagen till omgivande ljus (sämre) kanske inte är helt lyckat.
mvh
Johan
www.motljus.com