Annons

KM D5D och Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC

Produkter
(logga in för att koppla)

Zebulah

Aktiv medlem
När man kollar genom recensionerna verkar många ha problem med autofokusen med det här objektivet. De flesta verkar dock ha Canon-hus så nu undrar jag om någon har testat det tillsamman med 5D eller 7D och finns samma problem med dessa hus?

Jag har ett sådant objektiv till min 7D, och har inte upplevt några som helst problem med det. Autofokusen träffar där den ska. Den är ju långsammare än t.ex. fasta objektiv eller USM-objektiv, men jämfört med andra zoomar med "vanlig autofokus" tycker jag den är rätt snabb.

Generellt sett kan man väl säga att mängden "jag har problem"-inlägg om en pryl inte behöver säga så mycket om kvaliteten på den. Alla prylar, oavsett tillverkare, har "måndagsexemplar". Och många av de som har problem säger till om det, men de flesta som inte har några bekymmer säger ingenting alls... ;)

stäck skrev:
Alla prylar, oavsett tillverkare, har "måndagsexemplar". Och många av de som har problem säger till om det, men de flesta som inte har några bekymmer säger ingenting alls... ;) [/B]

Var precis det jag var ute efter - att få någon som har KM dSLR att säga att de inte har några problem med kombinationen :)

Det går förmodligen att hitta fler "canonrelaterade" problem. Detta p.g.a. att Canonanvändarna är så många fler & de som har problem brukar ju som sagt skriva av sig om det:)

//Larsa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar