Annons

klickkåt å så försvann rättigheterna till KODAK.COM (bild copyright)

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: KODAK.com barter / u go me stay!

zerihoun skrev:
martin, LOVAR att ifall jag av någon anledning skulle vinna/få/komma över en resa till USA så ska du få den. mot att du fotar "ställen som kräver mer av resenären". deal?
hahaha

Jag är såååå . Planerar redan möten med exil-kubaner, gamla blues-män i södern, bikers, alla dessa amerikanska ryssar. För att inte tala om "bigger than life texans", japaner, koreaner.

Ser verkligen fram mot detta. Hör av dig när du vinner resan ... ;)
 
Re: Re: Re: KODAK.com barter / u go me stay!

zerihoun skrev:
ang. min syn att usa inte ger mig något så har det med att jag e så trött på ytligheten, skrytheten och alla lögner som jag förknippar med USA.
Just det. Med USA (landet), inte nödvändigtvis med dess befolkning.

Jag rekommenderar alla (speciellt om man, som jag, skarpt ogillar USAs utrikes och ekonomiska politik) att besöka USA. Det är ett fantastiskt land.
 
Re: Re: Re: Re: KODAK.com barter / u go me stay!

marma skrev:
Just det. Med USA (landet), inte nödvändigtvis med dess befolkning.

Jag rekommenderar alla (speciellt om man, som jag, skarpt ogillar USAs utrikes och ekonomiska politik) att besöka USA. Det är ett fantastiskt land.


själv så tycker jag iofs att det inte är så långt mentalt mellan utrikespolitiken och många av invånare, även om man aldrig ska dras alla över en kam så gör jag det tyvärr med nordamerikanare.

jag håller dock verkligen med dig, martin, att USA är ett vackert land med fantastiska landskap, coola människor/historia och grejer som kanske inte alltid har med deras ruttet vidriga upolitik att göra. men det är oxå XTREM hypat, kommercielliserat, konceptualiserat och dokumenterat.
det gör att jag måste kväva en gäsp. all egoism, living the dream tjatet, konsumera mera, sexigfigeringen gör att jag blickar överallt ÄN usa. för visst finns det länder/folk/städer/individer/invandrare/historier som är så pass mycket MER på alla sätt än just U.S.A. oj det där halkade ur mig i en väldans fart.


men martin, U R ON!
resan är din och på så sätt reser jag ju oxå via dina bilder, indirekt. bästa sättet för mig och för dig!

:)

min rese topplista>

1) etiopien - mer än svält
2) inland kina - vem vet vad som döljer sig
3) azerbadjan - fick ett tips

: m som i resa
 
Re: Re: Re: Re: Re: KODAK.com barter / u go me stay!

zerihoun skrev:
själv så tycker jag iofs att det inte är så långt mentalt mellan utrikespolitiken och många av invånare, även om man aldrig ska dras alla över en kam så gör jag det tyvärr med nordamerikanare.

jag håller dock verkligen med dig, martin, att USA är ett vackert land med fantastiska landskap, coola människor/historia och grejer som kanske inte alltid har med deras ruttet vidriga upolitik att göra. men det är oxå XTREM hypat, kommercielliserat, konceptualiserat och dokumenterat.
det gör att jag måste kväva en gäsp. all egoism, living the dream tjatet, konsumera mera, sexigfigeringen gör att jag blickar överallt ÄN usa. för visst finns det länder/folk/städer/individer/invandrare/historier som är så pass mycket MER på alla sätt än just U.S.A. oj det där halkade ur mig i en väldans fart.


men martin, U R ON!
resan är din och på så sätt reser jag ju oxå via dina bilder, indirekt. bästa sättet för mig och för dig!

:)

min rese topplista>

1) etiopien - mer än svält
2) inland kina - vem vet vad som döljer sig

Kanske ett koncentrationsläger för oliktänkande, eller en tortyrcentra där man torterar tibetanska munkar.



3) azerbadjan - fick ett tips

: m som i resa
 
Detta var nog det löjligaste jag någonsin läst, måste jag säga. Givetvis blir man glad om man får sin bild publicerad. Sen är det upp till var och en att läsa avtalet. Jag hade gärna skickat in en bild även om den fullkomligt blev ägd av företaget i fråga, bara mitt namn syntes på Manhattan hade jag blivit glad.
 
zerihoun skrev:

...

jag SKITER i publiciten (som egentligen = 0). allt jag egentligen vill är att få tillbax min lilla fina bild från MONSTRET KODAK. att de är amerikaner gör inte saken bättre för mig...
hur kört är kört i det här fallet? vad är mardrömsscenariot? finns det grader i helvetet? är det dags för det sura äpplet eller är en bild inte hela bilden?

: m som i FUJI4EVER

Undrar hur de planerar att bevisa att det var JUST DU som skickade in bilden vid eventuell tvist

Om du upptäcker den vid något annat tillfälle, kontaka dem och fråga vad din bild gör i sammanhanget, och hävda din upphovlia rätt.

I och med att allt gjorts via datorn har de ingen aning om att det var DU som skickade bilden.

// Anders
 
Risky buissness!

De har givetvis loggar på all trafik. De kan få fram vilket IP som har laddat upp bilden. Och har man bara IP och tidpunkt så är det inga problem för ISP'n att plocka fram uppgifter om vilken användare som har just den IP-addressen.

Jag vet, jag har spårat flera personer och fått deras ISP att ge dem en varning. I ett fall blev en användare till och med avstängd.

Om användaren sitter på modem så blir det knepigare, men möjligheten finns fortfarande.


Myten om att man är anonym på internet är just det, en myt!
 
Frågan är bara hur stor sannolikheten är att alla i kedjan som krävs (Kodaks och "bildleverantörens" ISP:er) fortfarande har kvar alla loggar efter säg, tre, fyra år?
 
jo, det är sant. Med tiden så roteras loggarna.

Vad jag ville understryka vara bara att man på internet är oanonym i allra högsta grad.

Visst kan man vara anonym för en annan användare på samma site, men för ägaren av siten är man inte anonym.

På min förra site jag drev hade jag flera fall av abuse (det rörde sig dels om personattacker till barnporr). För att sätta stopp för det så spårade jag de som stog för abusen och lämnade fullständing rapport till deras ISP. Det bet bra!

Det är mycket enkelt att spåra någon. Programvaran för att göra det finns att ladda ner gratis på download.com.
 
Walle skrev:
jo, det är sant. Med tiden så roteras loggarna.

Vad jag ville understryka vara bara att man på internet är oanonym i allra högsta grad.

Det jag menar är inte heller att man är anonym, fast till viss del är du ju det, eftersom än finns inga program som kan spåra vem som sitter vid tangentbordet, bara vart tangentbordet rent fysiskt befinner sig =D

Sen skall ju Internetlevernatören gå med på att lämna ut uppgifter(om de finns kvar) till berörd part.... eller få ett domslut att göra det

Någon som vet hur länge loggar sparas?

// Anders

FOTNOT: Finns dessutom program som du kan surfa "anonymt" genom.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.