Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Klara sig utan bildtitel?

Produkter
(logga in för att koppla)
Så ser det inte ut i någon av mina webläsare Roger. (IE, Opera, Safari och Firefox på mac) Kortlekstecknen finns inte i någon alls, annars är det olika tecken som ändrar sig.

Vad ser du för tecken här? 
Kan tänka mig att det också skiljer med tanke på typsnitten.

Inget är det tecknet jag skrev.
Alt+a= äpple, men det funkar ju inte överallt.

© (copyright-tecknet) ser du väl däremot? Den koden visar nog lika i alla webläsare oavsett typsnitt vilket "udda" teckenkoder som t ex din ► och min  tydligen inte gör.

Även poppis bland de flesta fotografer... ;-)

OK, inga invändningar mot använda # + bild-ID alltså? Det är det mest vettiga, det går att skilja på två bilder i en lista då (tex era "Senaste besökta bilder)", än om det står "(rubrik saknas)"

Själv skulle jag dock inte använda den funktioner, jag ser hellre att det står "Skidbild 1" etc på mina bilder än ett mysko nummer tilldelat av systemet.

Jag föredrar # + bild-ID. Det är ju ändå inte alla jag heller vill lämna namnlösa men jag tror att några tjänar på det.

Och sifferminne har jag nästan bättre än namnminne så det blir nog bara bra:)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto