Gravitatioon
Aktiv medlem
Latex och nitar!!
Nej men seriöst alltså. Vad ska jag ha på mig?? Tänkte ha svarta byxor och svart/grå kavaj. Ingen slips. Låter det vettigt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Latex och nitar!!
Nej du nu har nog din farsa försökt lura i dig något!
Ha mjuk sula på skorna så att du kan röra dig fritt utan att låta.
Jag fotade några vänners bröllop för ett par år sedan och alla kunde höra vart i kyrkan jag befann mig. Väldigt pinsamt.
Nja, jag tror faktiskt bröllopet är viktigare än bilderna. Så det handlar, precis som du säger, om att smälta in. Dvs vara klädd så att man inte väcker onödig uppmärksamhet. Vad det innebär beror förstås på vad det är för typ av bröllop. Kanske ska man diskutera klädseln med kunden.Sorry OT.. Nu var det ju klädseln, att smälta in är rätt ok, men trots allt är ju bilderna viktigast i slutändan.
Återigen tycker jag nog att bröllopsparets och deras gästers upplevelse är viktigare än bilderna och fotografens "arbetsmiljö". Personligen skulle jag verkligen inte vilja ha en figur som går omkring i fotoväst på mitt bröllop. Men andra kan givetvis ha en annan uppfattning, så det bästa rådet är nog fortfarande att rådgöra med kunden.
Det är dagsens sanning, och slipsen satt på Victor Hasselblad själv.
Det hände när han var i USA för att visa upp den första 1600F år 1948. Den hade en skrällig ridåslutare av tunn rostfri, korrugerad folie, och den käkade upp slipsen...
Han klippte av slipsen och lyckades lirka ut resterna före presskonferensen....
Fast det viktiga på ett bröllop är inte vad som funkar bäst för fotografen, utan vad som funkar bäst för bröllopsparet och deras gäster. Tycker de att det är okej med en snubbe som springer omkring i fotoväst så... Men jag skulle inte göra det.Mingel, fest och förberedelser då funkar det för min del bättre att skilja sig från mängden.
Brudparets och gästernas upplevelse är givetvis viktig, men bilderna är inte att förringa. Det är trots allt med dessa som de kommer att minnas. Så min roll som fotograf gör att bilderna är viktiga, kan jag inte leverera bilder med känsla och inlevelse får jag nog svårt att leva på mitt arbete. Sedan bidrar allt till helheten, är brudparet inte nöjd med din person eller hur du ser ut så blir det nog svårt att få de där bilderna, men det tror jag nog att man märkt redan innan vid förfrågning, bokning och tidigare samtal isåfall.