Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kikar runt och tittar på era kameror...

Produkter
(logga in för att koppla)
Ställer man frågan här behöver man inga nya grejor. Behöver man nya grejor märker man det under sitt fotograferande och köper det som saknas, om pengarna finns.

Precis, för man föds med oändlig kunskap i ämnet kameror, hur olika objektiv presterar etc ...

Att alla lär sig enkom genom praktik stämmer ytterst sällan (möjligen när man lärde sig gå och cykla), annars är nog det absolut vanligaste att man blandar teori och praktik.

Vem har tidigare sagt, mera än du själv, att Nikon D3 eller Canon 5d MKII är svåra att hantera, att bara ett proffs kan dra nytta av den?

Du är verkligen förvirrad ...

Ja, jag är verkligen förvirrad, det var därför jag skrev det....

Det var du, eller rättare sagt din kompis proffsfotografen, som skrattade åt alla amatörer som köpte för fina kameror. Jag fick intrycket att han gjorde det därför att han ansåg att amtören inte kunde dra nytta av dess kapacitet.

Men det kanske var något annat som han tyckte var så skoj??

Upplys mig gärna så kanske min förvirring minskar.

Beträffande Kodak Instamatic, nej jag borde inte veta något om den. Jag gissar att jag någon gång i 10-års åldern kan ha haft en i min hand, men du får ursäkta om mina minnen från den tiden har bleknat i samma takt som fotona.

Bottom line, jag tillhör dem som tror att bra utrustning ökar chansen till bra bilder - ceteris paribus.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar