Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

KIaffebrus paraply problem?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jepper

Aktiv medlem
Tja.

Jag har köpt kaffebrus paketet och jag undrar om det är nån fler som har det som kan säga mig hur man sätter fast paraplyet?

Det finns ju ett hål där dom kan sitta, under själva lampdelen men jag tycker att dom sitter så löst där, dom kommer så långt ut från blixten?

snälla om ni vet så svara gärna.

tack på förhand// Jesper

Vart ska dom skruvas fast?

Jag lyckas inte trycka in dom så lång alls?

tack för ett snabbt svar Viktor

Tackar..

Men nu kan jag komma till nästa grej Softboxen

Hur ssätter man ihop den? Jag har kaffebrus manualen men jag fattar ändå inte.

För i min softbox följer det inte med nån plast adapter utan den är i järn eller nått och ser inte ut som på bilden i manualen.

Finns det nån annan manual eller nån som kan förklara med ord eller bilder?

Tack på förhand /7 Jesper

Oboy oboy, den va grymt svår att sätta ihop, jag har den som är 40x60, trodde jag skulla ha sönder den massor med gånger, kan göra en bildguide, men det tar ett tag så du får ha tålamod.

Ok, börja med att trä över reflektordelen på hållaren (den delen som monteras på blixten)

Sen stoppar du in pinnarna i hörnen på reflektorn, och i hålen på hållaren (det kan hjälpa att böja pinnarna innan, va försiktig dock så du inte pajar dom)

Bilagor

• blixt2.jpg
    blixt2.jpg
    55.3 KB · Visningar: 399
Sen så sätter du dit difusern (vit tygbit med kardborrband i ändarna)

Bilagor

• blixt3.jpg
    blixt3.jpg
    52.8 KB · Visningar: 395
Till sist så trär du på den sista delen som sluter softboxen, efter det bör den se ut såhär:

Bilagor

• blixt1.jpg
    blixt1.jpg
    54.1 KB · Visningar: 395
Tackar det hjälpte.

Men jag har ju 8 pinnnar och gissar att jag ska skruva ihop dom. Men det finns inga jängor i hålen så dom sitter inte så bra?

Dom ska väl skruvas ihop?

tack på förhand // Jesper

Jepper skrev:
Tackar det hjälpte.

Men jag har ju 8 pinnnar och gissar att jag ska skruva ihop dom. Men det finns inga jängor i hålen så dom sitter inte så bra?

Dom ska väl skruvas ihop?

tack på förhand // Jesper

Spänner de inte ihop då när du sätter i dem i själva softboxen?. Om de är riktigt spännda lär de knappast glida isär.

dom spänner ihop när dom sitter fast det har du rätt i,

men ska man altså böja pinarna själv så det passar?

Tack på förhand /Jesper

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar