Annons

Kelly Store's

Produkter
(logga in för att koppla)

AlfaGTV

Aktiv medlem
Jag hittade inget annat forum för denna fråga...
Jag har en annons ute på Blocket och även här på FS.se som gäller en EOS 10D med EF-S 18-55 och batterigrepp.
Jag blev kontaktad av ett företag(?) som kallar sig Kelly Stores och tydligen befinner sig i Nigeria. Se nedan mail:
> Dear sir,
> i saw this your Advart item (Canon EOS 10D
> Kit) for sale and iam fully interested in buying (1) of it. iwill like
> you to get back to me as soon as possible if you still have it
> Available for sale and your last price and shipping cost to my
> destianation lagos Nigeria 23401.
> i will be looking forward to your response as soon as possible today.
> yours fiathfully,
> kellystores.

Alltså, nu undrar man ju? Är detta nåt nytt sätt att blåsa privatpersoner på pengar eller är det helt enkelt så att det råder akut brist på kameror i Afrika? Nån annan som blivit kontaktad av nån med liknande idéer?

MVH
/Micke

PS Jag svarade och sade att jag inte vill skeppa utomlands, men killen/företaget/tjejen är envis och vill ha en quote på vad det skulle kosta att frakta kittet till Nigeria... DS
 
Akta dig för allt i världen för allt med ordet nigeria i... "nigeriabreven" är en legendarisk scam som resulterat i åtskilliga försvunna pengar. Sök på nätet om hur nigeriabreven är upplagda och jämför med vad din kund säger. Nu skulle det ju mot all förmodan kunna vara en legitim kund, men är det verkligen värt det? Jag skulle inte ta i det med tång ens!
 
Låter som ett sätt att få dig att lämna ut information som kan användas för bedrägeri. Det verkar väldigt långsökt att någon i Nigeria skulle välja att köpa en osedd, begagnad digitalkamera från Sverige. Sen kan man ju undra varför någon som är bosatt i Nigeria letar begagnade prylar på Blocket...
 
Jodå, har själv fått ett antal "Nigeriabrev" och har inga som helst planer på att lämna ut nån kontoinformation till nån i Afrika. Inte heller tror jag att det går att skicka mot Postförskott ? ;)

Men det vore kul om nån annan fått nåt liknande?

Kanske vi Svennar ses som godtrogna och naiva?
MVH /Micke
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.