Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kattuggla i bo
- Trådstartare Mcnab
- Start datum
cakon
Aktiv medlem
Ingen som har lite info om hur man förbereder eller placerar en holk till kattuggla?
Vet inte om du får hjälp här men kolla denna länken. Finns säkert ännu fler tips om du söker lite mer noggrant än vad jag gjorde
http://www.naturskolan.lund.se/gronasko/rapport/2001/uddaholkar.htm
cakon
Aktiv medlem
Tackar för infon.
Holken sattes upp i höstas, så få se om det blir nått.......
Tänkte bara om den skulle sitta på nått speciellt sett eller håll.
Skulle tro att du får fler svar i något fågelforum. Kolla med en fågelklubb annars. Lycka till!
Magenta
Aktiv medlem
En holk kan vara lite lite för att ha turen att få häckning. Jag har 6 holkar uppe för tillfället. Det är tredje året de är uppe. Jag har konstaterat häckning i två av holkarna hittills, en 2008 och en 2009. Jag har i år inte kollat alla holkarna. Jag har tre holkar kvar att kolla. Men på en av holkarna som jag kollat och som jag inte haft häckning i tidigare, har slitage på ingångshålet och tyder på att det kan vara häckning på g.
Circium
Aktiv medlem
Tackar för infon.
Holken sattes upp i höstas, så få se om det blir nått.......
Tänkte bara om den skulle sitta på nått speciellt sett eller håll.
Ett rejält spånlager i botten rekommenderas, eftersom kattugglorna inte samlar bomaterial.
Mvh
/Niklas
William Spiik
Aktiv medlem
Någon som vet vart man kan köpa en kattuggleholk?
Vettesjutton om jag orkar bygga en själv, då måste jag låna pappas grejer + köpa byggmaterial. Sen blir nog slutresultatet kanske inte så bra.
Vettesjutton om jag orkar bygga en själv, då måste jag låna pappas grejer + köpa byggmaterial. Sen blir nog slutresultatet kanske inte så bra.
William Spiik
Aktiv medlem
Såg nu på en hemsida där de sålde en holk för 600:-. Lite för mycket i mina öron, så vi får väl se om jag bygger någon holk längre fram.
soxten
Aktiv medlem
Se http://www.youtube.com/watch?v=6O0c2XB9eNk avsnitt 1-9 finns på youtube.
väldigt intressant.
väldigt intressant.